کد خبر: ۱۸۰۷۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
پیش از پایان سال میلادی 2013 به احتمال زیاد قیمت بنزین به زیر 3 دلار به ازای هر گالن کاهش خواهد یافت.
کاهش قیمت بنزین در آمریکا

به گزارش 598 به نقل از سی ان بی سی، خبر خوش برای کسانی که می خواهد کریسمس به سفر بروند، قیمت بنزین تا شب عید مسیحیان کاهش می یابد. این کاهش قیمت در 35 ایالت از 52 ایالت آمریکا حتمی است و کاهش قابل توجهی به حساب می آید چون در حال حاضر قیمت متوسط بنزین در آمریکا 3.25 دلار در هر گالن است.

بیشتر ایالت های جنوبی و نزدیک به خلیج مکزیک از این کاهش قیمت استقبال خواهند کرد و در مجموع می توان گفت به طور متوسط در سطح ملی حداقل 15 سنت به ازای هر گالن کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد.
معمولا دولت آمریکا از سقوط قیمت بنزین استقبال نمی کند چون به تبع آن سقوط جدی برخی از پایه ها و بنیان های مالی پیش می آید.
یکی از دلایل ارزان شدن بنزین پیش از تعطیلات کریسمس نزدیک شدن به زمستان و شگردی است که شرکت های پالایش و توزیع برای یخ نزدن بنزین به کار می گیرند و به همین دلیل نام «مخلوط زمستانی» برای این نوع بنزین به کار می رود. معمولا تا روز ولنتاین هم این نوع مخلوط به قوت خود باقی است تا این که نوبت «مخلوط تابستان» پیش می آید و قیمت بنزین را در بهار و نزدیک به تابستان افزایش می دهد. یکی دیگر از دلایلی که امکان ثابت نگه داشتن قیمت بنزین را فراهم کرده ثبات قیمت نفت است. 
انتظار می رود هر چه ذخایر نفت دنیا رو به اتمام می گذارد قیمت بنزین بالا برود اما به تدریج با گسترش خودروهای الکتریکی این نگرانی ها هم کاهش می یابد. به هر حال ذخایر نفت دنیا ابدی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها