کد خبر: ۱۸۰۷۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در مکالمه تلفنی با همتای روس‌اش از پیشرفت مذاکرات در ژنو استقبال کرده و گفته است آنکارا آمادگی دارد به پیشبرد مذاکرات کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تودی زمان»، «احمد داووداغلو» وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس‌اش از پیشرفت حاصل شده در مذاکرات ژنو بین ایران و گروه 1+5 اسقبال کرد.

منابع «تودی‌زمان» گزارش داده‌اند که لاوروف که در ژنو به سر می‌برد، با داووداغلو تماس گرفته و وی را در جریان روند مذاکرات قرار داده است. در این گفت‌وگو دو طرف در مورد موضوع هسته‌ای ایران تبادل نظر کرده‌اند.

داووداغلو همچنین تأکید کرده است که آنکارا برای کمک به پیشبرد روند مذاکرات آماگی دارد و حاضر است هرآنچه در توان دارد در این جهت انجام دهد.

نمایندگان ایران و گروه 1+5 از روز پنج‌شنبه دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای را آغاز کردند. این مذاکرات از دیروز و با سفر غیرمنتظره «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و وزیران خارجه سه کشور تروئیکای اروپایی به ژنو، عملا وارد سطح وزارتی شد.

این مذاکرات همچنان در جریان است. سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده ایران اعلام کرده است که مذاکرات یا امشب به نتیجه می‌رسد و یا اینکه به زودی دور دیگری از آن برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها