کد خبر: ۱۸۰۶۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
مجید جلالی نیم فصل پر فراز و نشیبی را در تبریز پشت سر گذاشت. در این مدت او و همکارانش در کادر فنی تراکتورسازی سایه سنگینی تونی اولیویرا – سرمربی پیشین تیم – و اولتیماتوم‌های گاه و بیگاه مدیرعامل باشگاه را تحمل کردند. اما در پایان نتیجه‌ نسبتا خوب تراکتورسازان نمره قبولی را از سوی هواداران تیم به جلالی و دوستانش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در کنار مربیگری در تبریز با برگزار کنندگان همایش بین‌المللی علم و فوتبال هم همکاری داشت و از طرفی هم تلاش می‌کرد برابر مربیان ایرانی دوره‌های آموزشی مناسب در خارج از کشور تدارک ببیند. در پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال با جلالی درباره عملکرد تیمش در نیم فصل اول، کیفیت لیگ سیزدهم و همایش علم و فوتبال گفت و گو کردیم.

* از دیدار آخرتان در تیم فصل اول شروع کنیم. تیم شما بازی خوبی برابر استقلال انجام داد، ولی موفق نشد که هر سه امتیاز بازی را بگیرد و قهرمان نیم فصل شود.

- فکر کنم اول باید از استادیوم و هواداران صحبت کنم. ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اکنون در آسیا منحصر به فرد است. سطح تماشاگر و شور و هیجان آنها برای تشویق تیم و فضایی که ایجاد کردند در آسیا ویژه است. هر کسی می‌خواهد از فوتبال لذت ببرد باید به این جا بیاید. فضای ایده‌آلی در ورزشگاه درست شده بود و من از تک تک هواداران تشکر می‌کنم.

* عملکرد تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- ما و بازیکنان هر چه در توان داشتیم، گذاشتیم تا هواداران خوشحال‌تر باشند. بازی خوبی انجام دادیم، اما دوست داشتیم نتیجه‌ هم بهتر می‌بود.

* با شروع بازی غافلگیر شدید و گل خوردید. به نظر می‌رسید بعد از آن گل کارتان برای باز کردن دروازه حریف سخت‌تر شد.

- در اصل تیم ما در سه دقیقه‌ اول در فضای ورزشگاه و شور و هیجان هواداران غرق شده بود. تجربه استقلال در این زمینه باعث شد که در همان دقایق اولیه به ما گل بزنند. ما هم در تمام طول بازی غرامت آن گل را پرداختیم! می‌توانستیم برنده باشیم، چون آنقدر خوب بازی کردیم که مستحق پیروزی باشیم. وقتی استقلال با آن پیشینه و بازیکنان ملی‌پوش برابر ما با آن سبک بازی می کند، نشان دهنده بزرگی تیم ماست.

* تراکتورسازی نسبت به اوایل فصل خیلی بهتر بازی می‌کند، اما گویا هنوز در زدن ضربات آخر مشکل دارید.

- همین طور است! اگر بازی‌های ما را با اوایل فصل مقایسه کنید پیشرفت تیم کاملا مشهود است. هواداران هم همین را می‌خواهند. آنها می‌خواهند تیم خوب بازی کند و به آنها احساس خوبی بدهد. شاید هنوز مشکلاتی در تیم داریم که بخشی را با تمرین حل می‌کنیم. البته تمرین به خودی خود کافی نیست و بعد ابزار نیاز داریم. امیدوارم در نیم فصل کمبودهای تیم را جبران کنیم.

* در چه پست‌هایی بازیکن جذب می‌کنید؟

- این را نمی‌توانم بگویم،‌ اما دو یا سه بازیکن جدید خواهیم گرفت.

* فهرست خروجی هم دارید؟

- چنین چیزی مورد نظرمان نیست، اما اگر بازیکنی بخواهد از تیم جدا شود بحث دیگری است.

* چقدر به هدفگذاری اول فصل خود نزدیک شده‌اید؟

- از نظر سطح بازی، ارتباط بین خطوط، گردش توپ و در حد کیفیت بازی به هدف خود رسیده‌ایم و کمی هم بالاتر هستیم،‌ اما از نظر نتیجه‌ نسبت به هدفگذاری اول فصل سه امتیاز عقب هستیم.

* کیفیت بازی‌ها را در نیم فصل اول چطور دیدید؟ آیا نسبت به سال‌های قبل پیشرفتی احساس می‌کنید؟

- پیشرفت هست، اما نمی‌توان گفت خیلی زیاد است. تیم‌ها در زمینه بازی درگیرانه و فیزیکی واقعا بهتر شده‌اند. هیچ کدام از 16 تیم لیگ برتر را نمی‌شود حریف ساده تلقی کرد. برخی تیم‌ها هم واقعا با کیفیت بالاتری بازی می‌کنند. صبا، سایپا و نفت تهران از نظر نوع بازی بهتر از سایرین هستند.

* آیا نزدیک بودن جام جهانی روی کیفیت بازی‌ها تاثیرگذار بوده است؟

- شوق و انگیزه بازیکن به خاطر نزدیک بودن جام جهانی بیشتر شده و به همین دلیل می‌توانم بگویم که جام جهانی روی کیفیت لیگ موثر بوده است.

* کمی هم درباره همایش بین‌المللی علم و فوتبال صحبت کنیم. شما جزو مسئولان علمی این همایش بودید، اما نتوانستید در آن حاضر شوید.

- تقریبا از یک سال و نیم قبل استارت کار را زدیم. خود من مسئول گروه مربیگری بودم. برای این کار هیات ریسه‌ای با حضور 10 نفر از جمله آقایان حاج رضایی، دایی، خداداد عزیزی، مهدوی کیا، کریم باقری، منصور ابراهیم زاده، مجتبی تقوی و خانم مظفر تشکیل دادیم. جلسات متعددی برگزار کردیم و موضوعاتی را که باید در همایش مطرح می‌شد بررسی کردیم. در نهایت هم بحث کردیم که دعوت از مربیان به قدری گسترده باشد که همه کشور را تحت پوشش قرار دهد.

* برای این منظور چه کار کردید؟

- از طریق کانون مربیان کسانی را که به عنوان نمایندگان استان‌ها انتخاب شده بودند دعوت کردیم و به این ترتیب ضمن دعوت بهترین مربیان،‌ از کل کشور مهمانانی داشتیم.

* این همایش اقدام بسیار خوبی بود، اما مشکلاتی هم داشت.

- قطعا همایش به این عظمت اشکالاتی دارد. مثلا دعوت از افراد بیش از ظرفیت مکان همایش بود. این کار یک شروع است. اکنون که شوق جامعه را برای حرکت به سمت مسائل علمی می‌بینیم، بزرگ‌ترین و مثبت‌ترین علامت پیش روی ماست که این برنامه را ادامه دهیم.

* از این که نتوانستید در همایش حضور پیدا کنید ناراحت نیستید؟

- چرا! ناراحتم که نتوانستم بیایم، چون برای این کار خیلی زحمت کشیده بودم، حتی قرار بود در همایش سخنرانی هم داشته باشم، اما به خاطر بازی با استقلال نتوانستم بیایم.

* از بین مربیان لیگ برتری فقط دو یا سه نفر در همایش بودند. فکر نمی‌کنید این حضور باید بیشتر می‌بود؟

- قرار بود همه مربیان لیگ برتری باشند. البته آن زمان که تاریخ همایش را انتخاب کردیم طوری بود که داخل تعطیلات نیم فصل بود. وقتی بازی‌های لیگ جابجا شد، این شرایط پیش آمد. ما حتی با سازمان لیگ هماهنگ کرده بودیم که همایش در نیم فصل برگزار شود تا هم مربیان لیگ برتری بتوانند بیایند. خودم هم با ژرار هولیه هماهنگ کرده بودم که به ایران بیاید. این کار تقریبا نهایی شده بود، اما وقتی به تبریز رفتم در این کار وقفه‌ای حاصل شد و به اتمام نرسید.

* در نتیجه‌ ترکش لغو اردوی تیم ملی به همایش هم بر خورد کرد؟

- بله! متاسفانه!

* با توجه به استقبال نسبتا خوب از همایش و رضایت دست اندرکاران به نظر می‌رسد این کار ادامه دار باشد. این طور نیست؟

100 درصد همین طور است. تمام مسئولان و آنهایی که برای کار زحمت کشیدند، برای این کار ذوق داشتند. دکتر قراخانلو، دکتر سجادی که مسئول کار گروه مدیریت بود، دکتر خبیری که مسئول کار گروه روانشناسی بود و سایرین علامت مثبت را از طرف جامعه فوتبال دیدند، این مساله انگیزه بالایی به استادان می‌دهد که همایش بعدی را در آینده نزدیک‌تر برگزار کنند.

* اجازه بدهید به تراکتورسازی باز گردیم. در پایان نیم فصل اول چه نکته حرف ویژه‌ای برای گفتن دارید؟

- به بازیکنانم گفتم درست است که اکنون فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله داریم،‌ اما فقط دو درصد از راه را آمده‌ایم و تا رسیدن به هدف بزرگ 98 درصد راه باقی مانده است. رفتن این راه طولانی فقط وظیفه بازیکنان نیست، بلکه همه از جمله مسئولان استان باید به تیم نزدیک شوند.

* چه صحبتی با هواداران خود دارید؟

- چهار بازی آینده ما که همه در تبریز هستند، کلید قهرمانی ما در لیگ برتر هستند. برای موفقیت در آن بازی‌ها هواداران را می‌خواهیم که با ایجاد فضای خوب مانند آنچه در بازی با استقلال بود، به ما کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها