کد خبر: ۱۸۰۶۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
ارسلان کاظمی قرار بود برای نخستین بار در لیگ برتر بسکتبال ایران دست به توپ شود اما این اتفاق نیفتاد. او می‌گوید با تمام توان به تمرین‌هایش ادامه می‌دهد و منتظر است تا نخستین بازی‌اش را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارسلان کاظمی برای یک سال به ایران بازگشته تا در کشور خودش بازی کند و با کسب تجربه و آمادگی دوباره راهی مهد بسکتبال شود و بتواند در بزرگترین لیگ بسکتبال جهان دست به توپ شود. او پس از آمدن به ایران با پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی تمرین کرد و قرار بود در نخستین بازی تیمش در لیگ برتر برابر ذوب آهن تیم شهر خودش به میدان برود که این مسابقه لغو شد.

او بازهم باید منتظر بماند تا در بازی بعدی وارد میدان شود و نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه کند.

ارسلان کاظمی که این روزها سخت مشغول تمرین است از وضعیت کنونی‌اش در ایران و پتروشیمی راضی است و امیدوار است بتواند با این تیم از عنوان قهرمانی دفاع کند.

ارسلان از بازی کردن در کنار ملی پوشانی چون حامد آفاق، حامد سهراب‌نژاد و مهدی کامرانی خوشحال است و می‌خواهد در کنار آنها برای پیروزی تیمش به مصاف حریفان برود.

او در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت کنونی‌اش صحبت کرد و از فضای ایده آل تیم پتروشیمی گفت.

*قرار بود نخستین بازی در لیگ برتر را تجربه کنی اما این اتفاق نیفتاد. با این حال وضعیت خودت و پتروشیمی چطور است؟

بله قرار بود با ذوب آهن بازی کنیم اما نشد و به همین دلیل دوباره تمرین‌هایمان را خیلی سخت ادامه دادیم. به هر حال پتروشیمی آماده است تا وارد لیگ شود و برای پیروزی وارد میدان می‌شود. ما تمرین‌های خوبی داشتیم و با برنامه‌ای که باشگاه در نظر داشت پیش رفتیم. زیر نظر کادرفنی کار کردیم و حالا از هر نظر آماده‌ایم تا مسابقه بدهیم. خدا را شکر که بچه‌ها هم از نظر فنی و هم از نظر بدنی در شرایط مطلوبی قرار دارند و برای آغاز کار هیچ مشکلی وجود ندارد.

*شرایط خودت چطور است؟ تمرین‌هایت خوب پیش رفته؟

بله خدا را شکر همه چیز خوب است. تمرین‌های خوبی داشتم و از هر نظر آماده‌ام. شرایط اینجا مناسب است و من در کنار همتیمی‌هایم به خوبی تمرین کردم. من در ایران هستم تا تجربه کسب کنم و بسکتبال بازی کنم. تمام هدفم این است که همیشه چیز جدیدی یاد بگیرم و بتوانم در ورزش حرفه‌ای‌ام از آن استفاده کنم. در ایران نیز از تمام فرصت‌هایم استفاده می‌کنم و تمرین‌هایم ادامه دارد. امکانات باشگاه نیز مناسب است و خدا را شکر مشکلی وجود ندارد.

*وضعیت پتروشیمی چطور است؟ مدافع عنوان قهرمانی هستید و بازیکنان خوبی نیز دارید.

پتروشیمی آماده است. همه بچه‌ها با قدرت تمرین کرده و آماده هستند تا در هر مسابقه مبارزه کنند. ما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم اما به توانایی خودمان اعتماد داریم. بازیکنان ملی ما از بزرگان هستند و با تجربه بالایی که دارند می‌دانند باید چه کار کنند. به تازگی هم مهدی کامرانی به ما اضافه شده و قدرت ما بیشتر شده است و دیگر هیچ چیزی کم نداریم.

*بازی با مهدی کامرانی را چطور می‌بینی؟

مهدی گارد رأس بزرگ و کاملی است. او در زمین همتا ندارد. به نظر من از جمله بازیکنانی است که در میدان مسابقه با غیرت بازی می‌کند و بسیار زیرک است. زمانی که تیم یک گارد رأس کامل چون کامرانی را داشته باشد خیال همه راحت است. من با او در جام جهانی 2010 هم بازی بودم و فرصتی بود که در کنارش باشم و بسکتبالش را بشناسم. او در کنار دیگر ملی پوشان تیم به من و پتروشیمی کمک بزرگی خواهد کرد.

*قبول داری قوی‌ترین تیم لیگ را دارید و حریفانتان با فاصله از شما هستند؟

بسکتبال ورزش لحظه‌ها و استفاده از همان لحظه‌ها است. تمام تیم‌ها در این مدت بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده و آماده هستند. هیچ‌ وقت نباید اینگونه فکر کرد که ما از همه قوی‌تر هستیم. شاید یک تیم جوان برابر ما آنقدر انگیزه داشته باشد که کار دستمان بدهد. جوانان را دست کم نگیریم. آنها برابر بازیکنان بزرگ خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانند کاری کنند که شگفتی ایجاد شود. با این شرایط به نظر من همه تیم‌ها آماده‌اند و در جریان رقابت‌ها معلوم می‌شود کدام تیم بهتر کار کرده و می‌تواند نتیجه بگیرد.

*چه احساسی قبل از شروع لیگ داری؟

خوشحالم که رقابت‌ها آغاز می‌شود و بسکبتال دوباره جریان پیدا می‌کند. از طرف دیگر یک حس جدید دارم که می‌خواهم در لیگ ایران بازی کنم. در هر حال هر زمان که چیز جدیدی را تجربه می‌کنیم احساس جدیدی نیز تجربه می‌شود. من هم امیدوارم بتوانم لیگ را خیلی خوب آغاز کنم و تا انتها پیش بروم. می‌توانم بگویم که خوشحالم.

*برنامه خاصی نداری؟

در فکر برگزاری یک کمپ هستم تا در اصفهان برگزار کنم اما نیاز به زمان دارد و می‌خواهم کمی سرم که خلوت شد این کار را انجام دهم. خیلی دوست دارم در شهر خودم یک کمپ بسکتبال برگزار کنم.

*تماشاگران ماهشهری برای دیدن تمرین‌هایتان به سالن می‌آمدند؟

بله. گفته بودم تماشاگران خوبی داریم. آنها در تمرین‌ها نیز ما را حمایت می‌کنند. بعد از تمرین‌ها عکس می‌گیرند و این به تیم انگیزه می‌دهد. به نظرم حمایت این تماشاگران کار هر حریفی را دشوار می‌کند.

*و سوال آخر درباره تصمیم خیرخواهانه‌ات. هنوز هم می‌خواهی برای کمک به نیازمندان کفش‌هایت را به فروش بگذاری؟

بله واقعا می‌خواهم این کار انجام شود. من چند جفت کفش ورزشی خوب دارم که هرکس علاقه دارد می‌تواند آنها را بخرد اما بداند که پول این کفش‌ها به دست بنیاد حمایت از کودکان سرطانی محک می‌رسد. هرکس از هموطنان می‌خواهد کار ثوابی انجام دهد در این راه به من کمک کند تا کار کوچکی انجام دهیم. در هر حال من خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها