کد خبر: ۱۸۰۶۷۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان
جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر علوم با لحاظ کردن دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس، مانع از ایجاد فضای سرد بین وزارت علوم و مجلس شده و از انتصاب افرادی که سابقه روشنی در بحث فتنه ندارند پرهیز کند.

به گزارش پایگاه 598، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از جسارت به حرم حضرت زینب(س)، شهادت هموطنمان در سیستان و بلوچستان و همچنین ترور دردناک دادستان زابل در آستانه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا بیان کرد: ضمن گرامیداشت یاد آن عزیزان از درگاه خداوند متعال برای گل‌های پرپر شده عزیز میهن علو درجات و برای خانواده‌های داغدار صبر جزیل مسئلت داریم. 

جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه انشاالله خون‌های پربرکت برزمین ریخته دلاوران حافظ امینت کشور مایه وحدت و پیروزی‌های روز افزون خواهد شد، اضافه کرد: انتظار امت شهید پرور ایران اسلامی از مسئولان امنیتی برخورد شدید با این گونه وقایع و پیشگیری از تکرار جنایات این چنین است.

جامعه اسلامی دانشجویان، در پایان دومین مجمع عمومی نمایندگان آن اتحادیه نظرات خود را پیرامون مسائل روز کشور نیز اعلام و عنوان کرد: نظر به آنکه مجلس شورای اسلامی، پیرامون بعضی انتصاب‌ها در وزارت علوم نقد جدی دارد و یقینا این نقد از روی دلسوزی صورت می‌گیرد، شایسته است وزیر علوم با لحاظ کردن دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مانع از ایجاد فضای سرد مابین وزارتخانه خود و مجلس شورای اسلامی شده و از انتصاب افرادی که سابقه روشنی در بحث فتنه ندارند، پرهیز کند.

در این بیانیه تاکید شده است که رئیس جمهور توصیه‌های لازم را به وزیر علوم داشته باشد.

جامعه اسلامی دانشجویان با تقدیر از  حساسیت نمایندگان مجلس  که به این سرعت واکنش نشان داده‌اند از نمایندگان خواستار شد که با اندکی سعه صدر، سعی کنند این اختلاف، به طریقی غیر از استیضاح برطرف شود.

جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه فتنه گران سال 88 از نظر مردم مردودند و آخرین میخ تابوت آنها در حماسه 9 دی زده شده است، بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود از عناصری که در فتنه مردود ملت و رهبری شده‌اند پرهیز کند، با توجه به اینکه یکی از نقاط حساس که بعضی از فتنه گران بر آن نظر دارند دانشگاه‌ها است نباید اجازه  جولان در دانشگاه به آنان داده شود.

این بیانیه با اشاره به گلایه‌های برخی تندروهای اصلاح طلب که در حال سهم خواهی برای حضور در رده‌های میانی هستند، اضافه کرد: امید است دولت تدبیر و امید مانع از حضور کسانی که در 8 سال اصلاحات و در فتنه 88 خون به دل امت و امام امت کردند، شود.

در این بیانیه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای نیز آمده است: همانگونه  که مقام معظم رهبری فرمودند، ما از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کنیم و یقیناً آرزومند موفقیت آنها هستیم، اما باید تاکید کرد که این حمایت به معنای تائید همه کارها نیست و در عین حسن ظن و اعتماد هر جا لازم ببینیم بنابر وظیفه برادری خیرخواه انتقادات لازم را یادآور می‌شویم.

جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با توجه به گذشته غربی‌ها نسبت به صداقت آنها شک داریم و هر مذاکره‌ای را که بخواهد ما را از حقوق حقه‌مان محروم کند کاملاً مردود می‌دانیم،ما با هوشیاری، نتایج مذاکرات را رصد می‌کنیم و برای چندمین بار به تیم مذاکره کننده نسبت به طرف مقابل هشدار می‌دهیم و از  آن‌ها تقاضا داریم دقت کنند چه چیز می‌دهند و چه به دست می‌آورند، مواظب باشند چوب حراج به دستاورد‌هایی که با خون شهدای علمی و ایستادگی ملت به دست آمده نزنند.

این بیانیه اضافه کرد: سیزده آبان امسال هم مردم با شوری وصف ناشدنی مجدد به میدان آمدند و نشان دادند چیزی از نفرت آنها نسبت به شیطان بزرگ و خوی استکباری اش کم نشده است و تا این خوی استکباری پا برجاست، شعار مرگ بر آمریکا،که همان مرگ بر طاغوت‌ها و مستکبران تاریخ، از گذشته تا آینده است،زنده خواهد بود.

همچنین در این بیانیه در رابطه با مسائل مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمده است: این وزراتخانه یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور و بسیار اثرگذار است، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جنگ نرمی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کرده، شایسته است دقت بالایی در کارهای این وزارتخانه صورت گیرد و  از ورود یا نفوذ جریانات منحرف در عرصه نیروهای انقلابی جلوگیری شود، بهتر است در مطالبی که بر زبان آورده می‌شود و سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌شود از اسلام شناسانی که در عرصه هنر صاحب نظر و تجربه هستند استفاده شود و نظر مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری سرلوحه راهبردها و رویکردها  قرار گیرد.

جامعه اسلامی دانشجویان در این بیانیه ادامه داد: نزدیک به 100 روز از تحلیف رئیس جمهور می‌گذرد، با توجه به قول‌های انتخاباتی، انتظار گشایشی در کارها می‌رفت اما تا امروز اتفاقی شایسته انتظارات نیفتاده است و این گونه احساس می‌شود همه امید دولت به مذاکرات است و فقط به نتایج آن چشم دوخته، حال آنکه حتی اثر تحریم‌ها نیز ریشه در اقتصاد بیمار ایران دارد.

جامعه اسلامی دانشجویان اظهار امیدواری کرد: دولت با گسترش تعامل با بدنه دانشگاهیان دلسوز کشور،در صدد تقویت ساختارهای درونی برآید.

در این بیانیه آمده است: در همین راستا ما جامعه اسلامی دانشجویان آمادگی خود را برای همکاری با دولت اعلام و از حضور مسئولان در میان دانشجویان و ارتباط با آنها استقبال می‌کنیم.

این بیانیه ادامه می‌دهد: نیاز به نقد در همه جوامع بر کسی پوشیده نیست و نقد دلسوزانه می‌تواند سبب پیشرفت و اصلاح هرچه بهتر امور شود اما مشاهده شده عده‌ای هرگونه نقد را تند روی تعبیر می‌کنند و منتقدان را  تندرو و افراطی می‌نامند، جامعه‌ای که در آن نقد از بین برود پیشرفت و رشد در آن کمتر و آسیب‌ها هر روز بیشتر از روز قبل نمایان می‌شود.

جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: از دولت اعتدال  این انتظار می‌رود که با روی باز از نقد استقبال کند و آن را مثبت تلقی کرده و در صورت امکان شرایط اصلاح را مهیا کند. علاوه بر این باید همانطور که نسبت به افراط‌ها اهتمام وجود دارد، نسبت به استعمال بی رویه برچسب افراط از سوی برخی منسوبان به دولت و حامیان آن نیز حساسیت نشان داده شود تا مبادا گفتمان اعتدال گرایی دولت خیلی زود بی اثر شود و در نظر مردم حربه‌ای برای نفی منتقدان جلوه کند.

جامعه اسلامی دانشجویان در پایان این بیانیه ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله)، برای همه خدمتگزاران در عرصه دیپلماتیک و تیم مذاکرات هسته‌ای از خداوند متعال آرزوی موفقیت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها