کد خبر: ۱۸۰۵۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
یک رسانه غربی با اشاره به مذاکرات جاری در ژنو درباره پرونده هسته ای ایران هر گونه توافق با تهران را دارای تاثیرات مثبت بر منطقه خاورمیانه دانسته است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به مذاکرات میان ایران و 1+5 آورده است: مذاکرات جاری میان کشورهای غربی و ایران در ژنو پس از چند دوره رکود دیپلماتیک نشان دهنده دست یابی به توافق تدریجی با تهران درباره پرونده هسته ای آن است.

این رسانه بیان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل باور ندارد که مذاکرات جاری به نتیجه مثبت منجر شود و مذاکرات را توافق قرن توصیف کرده است.

رسانه غربی می‌نویسد: سعودی‌ها که رهبری کشورهای حوزه خلیج فارس را به عهده دارند از هرگونه نزدیکی میان ایران و آمریکا ناخرسند هستند.

فایننشال تایمز آورده است: هرچند جزییات توافق میان ایران و کشورهای غربی مشخص نشده است اما تضمین کننده تعطیلی موقت غنی سازی اورانیوم در ایران در مقابل رفع جزیی اموال بلوکه شده ایران در خارج از آن از سال 1979 است.

این رسانه در پایان نوشته است: ادامه روابط بحرانی با ایران به بحرانی شدن اوضاع در مناطق دیگری از دنیا همانند سوریه،لبنان و افغانستان می انجامد و برعکس تصورات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل هر گونه توافق با ایران تاثیرات مثبتی بر کل منطقه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها