کد خبر: ۱۸۰۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
یک روزنامه فرانسوی کشورهای اروپایی را به تحریم خرید نفت سوریه فراخواند ولی در عین حال اذعان کرد که ابزار فشار غربیها بر سوریه محدود است.
به گزارش 598 به نقل از  فارس، روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی کشورهای اروپایی را به تحریم حوزه نفتی سوریه فراخواند و از آنان خواست تا خرید نفت از سوریه را تحریم کنند.

این روزنامه راستگرای فرانسوی که از وابستگان حزب حاکم این کشور است، در ادامه سیاست کاخ الیزه که در ماه‌های گذشته تلاشی بیوقفه برای صدور قطعنامه‌ علیه سوریه در شورای امنیت به کار گرفته، تاکید کرد که کشورهای اروپایی نباید تظاهرات‌کنندگان در سوریه را نادیده بگیرند.

در حالی که بنا بر اعلام مقامات رسمی سوریه، گروهکهای تروریستی مسلح در شهرهای سوریه به ایجاد ارعاب و مقابله با ارتش و نیروهای امنیتی سوریه میپردازند، از نظر این روزنامه، معترضان در سوریه مقاومتی مناسب از خود در مقابل آنچه این روزنامه آن را سرکوب خواند، نشان داده‌اند.

لوموند در ادامه، در عین حال راه‌های فشار کشورهای غربی بر سوریه را که تاکنون تحت فشار شدید سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی و امنیتی قرار گرفته است، محدود دانست و اعلام کرد که ابزارهای فشار غرب بر سوریه محدود است.

لوموند تاکید کرد: دیپلماسی بین‌الملی نباید تظاهرات‌کنندگان سوری را نادیده بگیرد.

این روزنامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی 95 درصد نفت تولیدی سوریه را خریداری میکنند، تصریح کرد که این کشورها میتوانند قرادادهای خود را که به نظام بشار اسد کمک میکند به حیات خود ادامه دهد، لغو کنند.

لوموند این راهکار پیشنهادی خود را «اجرای منطقی گفته‌ها[ی کشورهای اروپایی] برای تحقق هدف [که سقوط بشار اسد است] دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها