کد خبر: ۱۸۰۴۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
حملات خمپاره‌ای ۲ روز اخیر گروه‌های مسلح سلفی به اطراف حرم حضرت «زینب»(س) ۲۱ زخمی برجا گذاشت اما مانع عزاداری در این حرم مطهر نشده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق،  از چند مدت قبل که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهرک‌های اطراف منطقه زینبیه را به طور کامل پاکسازی کنند، افراد مسلح برای اینکه مسیرهای عبور و مرور را مختل کنند، گهگاهی خمپاره‌ای را به سمت منطقه زینبیه شلیک می‌کنند و این ماجرا برای ساکنان منطقه زینبیه عادی است. 

 

اخبار تکمیلی از ماجرای دو روز گذشته حاکی است گروه‌های مسلح سلفی 5 خمپاره به اطراف حرم حضرت «زینب»(س) در ریف دمشق شلیک کردند. یکی از این خمپاره‌ها به اطراف مرقد جدید حضرت «زینب»(س) و 2 خمپاره نیز به خیابان «الزیتون» اصابت کرد که منجر به زخمی شدن 10 نفر شد.

روز گذشته(جمعه) نیز چندین گلوله خمپاره به اطراف حرم مطهر اصابت کرد که منجر به زخمی شدن 11 شهروند سوری و وارد آمدن خسارات مادی به محل اصابت خمپاره شد.

در عین حال خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق خبرهای منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اصابت خمپاره به صحن حرم مطهر آن حضرت را تکذیب و تاکید کرد، هیچ خمپاره‌ای روز پنجشنبه به صحن اصابت نکرده و خمپاره‌ها به اطراف حرم اصابت کرده‌اند.

گروه‌های مسلح سلفی طی دو روز گذشته از منطقه «غربه» در «حجیره» در جنوب دمشق، به سمت حرم مطهر حضرت زینب (س) خمپاره شلیک کردند. این منطقه چند روزی است که در میان پیشروی نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه در محاصره این نیروها نیز قرار دارد.

منطقه «زینبیه»(س) این روزها به مناسبت ایام محرم و نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد برگزاری مجالس عزاداری حسینی است و زائران بی‌شماری از مناطق همجوار و کشورهای همسایه سوریه مانند عراق و لبنان برای زیارت حرم مطهر و حضور در این مراسم به زینبیه می‌آیند.

خبرنگار فارس تاکید کرد که مراسم و مجالس مذهبی و دینی به مناسبت عاشورا امسال نیز در منطقه «زینبیه»(س) برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها