کد خبر: ۱۸۰۳۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
در حالی که آمریکا تلاش می‌کند بعد از ۲۰۱۴ نیز همچنان در افغانستان بماند، پنتاگون گزارشی منتشر کرد که در آن آمده تلفات نظامیان افغان در ۶ ماه اول سال جاری میلادی در افغانستان با افزایش ۸۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش پنتاگون درباره جنگ افغانستان نشان می‌دهد که تعداد تلفات نیروهای امنیتی افغانستان که از اوایل سال جاری میلادی تا پایان تابستان سال جاری میلادی در مبارزات افغانستان کشته شدند در مقایسه با همین دوران در سال 2012 با افزایش 80 درصدی روبرو بوده است.

در این گزارش آمده است که تلفات نیروهای ائتلاف و آمریکایی در 6 ماه اخیر در افغانستان با کاهش 60 درصدی روبرو بوده است.

در این گزارش وزارت دفاع آمریکا شمار نظامیان آمریکایی و ائتلاف که در افغانستان کشته شدند را منتشر نکرد اما رهبران نظامی آمریکا اعلام کرده بودند که تعداد افغان‌های کشته شده در هر هفته در افغانستان اوایل سال جاری میلادی به بیش از یکصد نفر افزایش یافته است.

گزارش پنتاگون به بازه زمانی اول آوریل 2013 تا 30 سپتامبر 2013 اشاره می‌کند و آمار و ارقام ارائه شده و کاهش تعداد تلفات نظامیان نیروهای ائتلاف و آمریکایی نشان می‌دهد که نقش نیروهای افغان در افغانستان افزایش داشته است.

این گزارش پنتاگون نشان می‌دهد که نیروهای افغان در حال حاضر 95 درصد از عملیات‌های متعارف و 98 درصد از عملیات‌های ویژه در افغانستان را اداره می‌کنند. نیروهای ائتلاف همچنان به آموزش و کمک به نیروهای افغان ادامه می‌دهند.

طبق طرح کنونی، نیروهای رزمی ائتلاف در پایان سال آینده میلادی می‌بایست افغانستان را ترک کنند. مذاکرات بین دولت‌ آمریکا و افغانستان در خصوص اینکه تعداد کمی از نیروهای آمریکایی بعد از 2014 در افغانستان بمانند، در حال انجام است.

در این گزارش همچنین آمده است که افغان‌ها قابلیت‌هایی را به دست آورده‌اند اما در عین حال شورشیان نیز در مناطق روستایی توانسته‌اند دستاوردهایی را به دست آورند.

این گزارش پنتاگون در حالی منتشر شده است و به افزایش تلفات نیروهای افغان و کاهش تلفات نیروهای ائتلاف و آمریکایی اشاره کرده است که آمریکا در تلاش است تا بعد از 2014 همچنان حضور نظامی خود در این کشور جنگ‌ زده را حفظ کند.

طبق این گزارش، بیش از 344 هزار نیروی امنیتی افغان وجود دارد که تقریباً به هدف رسیدن این نیروها به 352 هزار نیرو نزدیک شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها