کد خبر: ۱۸۰۲۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۶ آبان ۱۳۹۲

به گزارش فارس، رسانه‌های غربی در سطحی نسبتا گسترده در حال تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری در خصوص گام اول برای حل مناقشه هسته‌ای بین ایران و 6 کشور موسوم به 1+5 هستند.

رویترز در گزارشی تصریح کرده که شش کشور به دنبال دست‌یابی به راه‌حل سریع برای برنامه هسته‌ای ایران هستند. از سوی دیگر بی‌بی‌سی نیز در ضمن گزارش خود بخشی را به گام اول (First Step) اختصاص داده است.

نشریه آمریکایی فایننشال‌تایمز نیز در گزارشی که ساعاتی قبل منتشر شد همین رویکرد را دنبال می‌کند.

پیش از آغاز مذاکرات نیز، یک مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است قبل از آغاز مذاکرات گفته بود که ایالات متحده به دنبال توافق بر سر گام اول است.

واشنگتن‌پست به صراحت از عبارت «توقف» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران استفاده و اذعان کرده که ایالات متحده در این مذاکرات به‌دنبال توقف در برنامه هسته‌ای ایران است.

فاکس نیوز نیز اعلام کرده که آمریکا به‌دنبال گام اول در مذاکرات پرخطر هسته‌ای با ایران است.

این در حالی است که دیپلمات‌های ایرانی اعلام کرده‌اند به دنبال مشخص شدن گام اول و گام آخر در مذاکرات هستند. تحلیل‌گران می‌گویند که برداشتن گام اول بدون روشن شدن گام آخر می‌تواند به ضرر طرف ایرانی تمام شود.

در هیچ یک از این گزارش‌ها اشاره‌ای به گام آخر نشده و به‌نظر می‌رسد غربی‌ها به‌دنبال آن هستند که با در نظر گرفتن یک گام اول، به یک موفقیت زودهنگام دست یابند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها