کد خبر: ۱۷۹۹۷۵
زمان انتشار: ۲۳:۴۰     ۱۵ آبان ۱۳۹۲
العالم، گروههای مسلح در سوریه از آغاز درگیریها و جنگ با انتشار تصاویر کشته شدگان خود در اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، تلاش می کنند که جوانان را فریب داده و جذب خود کنند.
گروههای مسلح در سوریه همچنین از شبکه اینترنت برای جمع آوری پول و کمک استفاده می کنند.

این گروهها بشارت "شهادت" عناصر خود را در شبکه اینترنت همراه با انتشار تصاویر آنها را درحالی که تبسم بر لب دارند، منتشر می کنند. این تصاویر  بخشی از روند کاری آنها و ابزاری بسیار موثر برای گمراه کردن و جذب جوانان به شمار می رود.
سایت ایلاف" به نقل از "استفان استالنسکی" مدیر اجرایی انستیتوی تحقیقات تبلیغاتی و رسانه ای خاورمیانه نوشت: این کشته شدگان در نظر برخی از جوانانی که به تصاویر نگاه می کنند، قهرمان شمرده می شوند.

انتشار تصاویر افراد مسلح کشته شده در سوریه، و تبلیغات برای آنها یکی از موارد استفاده گسترده گروههای مسلح از شبکه های اجتماعی در اینترنت، از آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 میلادی به شمار می رود.

به گفته پژوهشگران، افراد و گروههای مسلح از مدتها پیش برای رساندن پیام یا انتشار فیلم های عملیات نظامی از شبکه اینترنت استفاده کرده اند، اما در کنار این موضوع گروههای مسلح در سوریه در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و انستا گرام و فیلکر برای ابداع شیوه های جدید به منظور جذب نیرو و جمع آوری پول و بحث و گفت وگو و هماهنگی راهبردی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

گروههای مسلح و حامیان آنها معتقدند که توییتر فقط یک وسیله برای ارتباط برقرار کردن نیست بلکه یک دستگاه خودپرداز اینترنتی است که در جمع آوری کمک ها یا حتی مزایده های الکترونی درخصوص خودروها و وسایل اهدا شده بکار می رود.

برخی گروهها نیز از خدمات اسکایپ برای مصاحبه با افراد داوطلب عضویت در این گروهها یا تبادل آرا درخصوص تاکتیک های نظامی استفاده می کنند؛ و برخی نیز از شبکه یوتیوپ یا فیس بوک برای ترویج موفقیت های خود در صحنه های جنگ و یا مستند سازی بهره می برند.
جسد فرد کشته شده در برخی از تصاویر به گونه ای نشان داده می شود که به نظر می رسد تبسم بر لب دارد، یا به آسمان اشاره می کند.
فرماندهان گروههای مسلح در سوریه امروز می توانند فوری به طرفداران خود دسترسی یافته با آنها به طور مستقیم سخن بگویند.
برخی گروههای حامی مخالفان مسلح در کویت مثلا از شبکه تویتر برای سازماندهی گسترده برنامه جمع آوری پول استفاده کرده اند و خودروها و املاک و جواهرات اهدایی را در شبکه اینترنت به مزایده گذاشته اند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها