کد خبر: ۱۷۹۹۵۵
زمان انتشار: ۲۳:۲۵     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

بر اساس گزارشی، خاله رهبر کره‌ شمالی که در دهه 90 میلادی در یک مدرسه شبانه‌روزی در سوئیس از او مراقبت می‌کرد، به آمریکا پناهنده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کو یونگ-سوک»، خاله رهبر کره شمالی که در سال 1998 ناپدید شد، در واقع پناهندگی سیاسی آمریکا را دریافت کرده بود.

روزنامه "جونگ‌آنگ" چاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی پیشین و یک دیپلمات کره جنوبی گزارش داد، وی اکنون باید 56 سال داشته باشد و به همراه همسرش جراحی پلاستیک انجام دادند تا هویتشان مخفی مانده و تحت مراقبت مقامات آمریکایی باقی بمانند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از سال 1996 تا 2001 در یک مدرسه بین‌المللی در سوئیس مشغول به تحصیل بوده و کو برای مراقبت از او به همراهش رفته بود.

کو یونگ‌-سوک و همسرش از طریق سفارت آمریکا درخواست پناهندگی کرده و پس از توافق، ابتدا به پایگاهی در فرانکفورت رفته و سپس به آمریکا اتنقال داده شدند.

کو، خواهر کوچکتر از کو یونگ-هوئی، مادر رهبر کره شمالی است که در سال 2004 بر اثر بیماری درگذشت. تعدادی از بستگان نزدیک خاندان حاکم بر کره شمالی، در خارج از این کشور به سر می‌برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها