کد خبر: ۱۷۹۹۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۱۸     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

رئیس‌جمهوری کره جنوبی همزمان با ورود به انگلیس با هدف افزایش همکاری‌های اقتصادی و مالی میان سئول و لندن، با استقبال سلطنتی مفصلی در کاخ باکینگهام روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سفر خانم "پارک گئون های"، رئیس‌جمهوری کره جنوبی دومین سفر روسای جمهوری کره به انگلیس محسوب می‌شود. به گفته مقامات، انگلیس سالانه دو رهبر خارجی را به طور رسمی به کشورش دعوت می‌کند که یکی برای نیمه اول سال و دیگری برای نیمه دوم سال است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در انگلیس

اوایل سال جاری میلادی خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات به انگلیس سفر کرد. در 61 سال حکومت ملکه الیزابت تنها 59 کشور به انگلیس دعوت شده‌اند.

مقامات گفتند، سفر چهار روزه پارک گئون های نشانگر دوستی سئول و لندن است چرا که این اقدام انگلیس یعنی دعوت کردن دو تن از رهبران یک کشور با فاصله کمتر از 10 سال امری غیرعادی است.

در مراسم استقبال پارک گئون های در خودرویی با حضور شاهزاده اندرو، دومین پسر ملکه به کاخ باکینگهام وارد شد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی از پارلمان نیز دیدار کرد. وی در سخنرانی به زبان انگلیسی از کمک لندن برای دفاع از کره جنوبی در جریان جنگ سپاس‌گزاری کرده و خواستار همکاری بیشتر اقتصادی میان این دو کشور شد.

پارک گئون های افزود: کره و انگلیس می‌توانند در راه رشد اقتصادی شرکای ایده‌آلی برای یکدیگر باشند. ما از انگلیس می‌خواهیم تا برای خلع تسلیحات اتمی کره شمالی کمک کند. برنامه اتمی کره شمالی صلح بشریت را تهدید می‌کند. این چالشی است که مستلزم همکاری همه ما است. کره شمالی باید دست از جاه‌طلبی‌های اتمی خود برداشته، حقوق اساسی مردم خود را حفظ و به دنبال جایگاهی در میان کشورهای دیگر به عنوان یک عضو مسئول باشد. من از شما می‌خواهم تا در این راه به طور جدی کنار ما باشید.

رئیس جمهوری کره جنوبی در انگلیس

وی سپس با اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس و نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال و معاون نخست‌وزیر انگلیس دیداری جداگانه داشت.

قرار است رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز (چهارشنبه) پیش از برگزاری نشست با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در یک مهمانی و نشست کمیته مشترک تجاری شرکت کند. کامرون و پارک گئون های قرار است در مورد همکاری اقتصادی، مسائل جهانی همچون امنیت سایبری، تغییرات آب و هوا و وضعیت شبه جزیره کره با یکدیگر مذاکره کنند.

مقامات اعلام کرد، کره جنوبی و انگلیس قصد دارند در حاشیه این سفر یک یادداشت تفاهم امضا کنند. اکثر مفاد آن درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها