کد خبر: ۱۷۹۹۳۴
زمان انتشار: ۲۳:۱۸     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

روزنامه "القبس" کویت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد:‌ کویت آماده است تا در صورت انصراف رسمی عربستان از عضویت غیردائم در شورای امنیت، کرسی عربستان در این شورا را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کویتی "القبس" به نقل از منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دولت کویت آماده است تا در صورت نصراف رسمی عربستان از عضویت غیردائم در شورای امنیت، به جای عربستان کرسی شورای امنیت را به دست آورد.

این منابع با بیان اینکه بعید است عربستان از تصمیم خود مبنی بر نپذیرفتن عضویت در شورای امنیت منصرف شود، تاکید کردند: عربستان در حال حاضر عملا و قانونا عضو شورای امنیت است و این شورا هنوز به صورت رسمی عدم عضویت عربستان را اعلام نکرده است.

بنا به گفته این منابع، کویت مناسب‌ترین کشور برای دستیابی به کرسی شورای امنیت است و اگر عربستان به صورت رسمی انصراف خود را اعلام کند، کویت برای برگزاری انتخابات جهت عضویت غیر دائم در شورای امنیت به عنوان یک کشور آسیایی آماده خواهد شد.

همچنین منابع اعلام کردند که سفر اخیر سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان به کویت با هدف انجام رایزنی‌هایی پیرامون برگزاری کنفرانس احتمالی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در کویت، است و هیچ ارتباطی میان این سفر با مساله جانشینی کویت به جای عربستان در شورای امنیت وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها