کد خبر: ۱۷۹۶۶۳
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

یکی از کاندیداهای پیشنهادی تصدی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره معرفی دکتر نصرالله سجادی به مجلس شورای اسلامی ، اظهار کرد: سومین بار است که در طول 33 سال گذشته بعد از انقلاب اسلامی رویکرد مسئولان دولتی، ورزشی بوده است. دولت اعتماد کرده و فردی را از خانواده ورزش برای تصدی گری در وزارت معرفی کرده است. ما از این اقدام استقبال می‌کنیم. با این که خود من یکی از کاندیداهای معرفی به مجلس شورای اسلامی بوده‌ام، برنامه دادم و با دکتر روحانی جلسه داشته‌ام اما وقتی دکتر سجادی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، بسیار خوشحال شدم که دولت به ورزشی‌ها اعتماد کرد.

وی با بیان این که باید از تمام توانمان برای گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم،‌ تاکید کرد: ما باید همه توانمان را بگذاریم تا دکتر سجادی از مجلس رای اعتماد بگیرد و کار به دست اهلش سپرده شود تا ورزش کشور کمتر شاهد حضور بیگانگان باشد. ما هم کمک و حمایت می‌کنیم. باید کارشناسان ، متخصصان ورزش ، اساتید و مربیان هم شرایط را مهیا کنند تا دکتر سجادی به اعتمادی که به جامعه ورزش شده است، پاسخ مثبت بدهد تا در آینده نگران حضور غیر ورزشی‌ها در امور ورزشی‌ها نباشیم.

دکتر گودرزی در پاسخ به این پرسش که چه شد شما که جدی‌ترین گزینه برای تصدی گری وزارت ورزش و جوانان بودید، معرفی نشدید؟ یادآور شد: دنیای سیاست است. نمی دانیم چه شد ، اما فرقی نمی‌کند. من دوست سجادی هستم. ما در یک دانشگاه و در یک دانشکده با هم کار می‌کنیم. اتاق ما چند متر با هم فاصله دارد. توانمندی دکتر سجادی از من بیشتر است. عدالت حکم می‌کند که ایشان معرفی شوند. ما با هم دوستیم و از هم حمایت می‌کنیم. حتما اگر من هم گزینه وزارتخانه بودم ایشان حمایت می‌کرد. کار در وزارتخانه بار سنگینی است. هر کسی باید یک گوشه کار را بگیرد تا وزیر راحت‌تر فکر و برنامه‌ریزی کند.

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران درباره اولویت‌های ورزش در شرایط کنونی به ایسنا، گفت: دکتر سجادی اولویت‌هایش را اعلام کرده که بسیار خوب است. بخشی از برنامه‌ها مربوط به برخی از کارهای کوتاه مدت ضربتی است، مانند تزریق اعتبار به فدراسیون‌های ورزشی که خیلی مشکلات مالی دارند. دولت باید از ورزش پشتیبانی کند تا مشکلات مالی رفع شوند. یکی دیگر از اولویت‌ها ترویج و توسعه اخلاق است که اولویت بسیار خوبی است. ورزش برای همه بحثی است که مغفول مانده است و باید در اولویت باشد. مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا، مشکلات شهری، باعث شده که نسل ما آسیب‌های جدی ببینند. این مساله نباید باعث شود که رویکرد ما از ورزش قهرمانی برگردد، اما باید بهای بیشتری به ورزش برای همه داده شود. ورزش برای همه یک پایه مورد پذیرش جهان توسعه یافته است. دکتر سجادی برنامه‌های مفصلی دارد، اما اگر ضرورت ببیند برنامه‌هایی را که من به ریاست جمهوری ارائه کرده‌ام می‌توانم به ایشان بدهم تا از مشکلات ورزش کم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها