کد خبر: ۱۷۹۵۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
وی در خصوص برخی ها که حمایت از مسلمین را محدود به مرز جغرافیای می دانند بیان داشت: به لحاظ عقیدتی مرز جغرافیایی نداریم، یعنی هر مسلمانی در هر نقطه ای که در دنیا باشد مسلمان است و به جامعه و امت اسلامی تعلق دارد. یا هر انسانی در هر نقطه ای از این عالم، مظلوم واقع شود ما در قبال آن مسئولیم.
به گزارش بی باک، عاشورا پیام های فرآوانی برای مسلمانان و آزادی خواهان جهان داشته و دارد. بی شک صرف عزاداری برای سالار شهیدان و یارانش نمی تواند پیام عاشورا را منتقل کند. ارسال پیام عاشورا نیاز به عمل عاشورایی دارد " حسین (ع) بیش از آب، تشنه لبیک بود، افسوس که به جای افکارش، زخم های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی دانستند"....

حجت الاسلام دکتر حمید آریان استاد دانشگاه و کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: محرم  بخشی از فرهنگ مذهبی ملت ایران است، به فرموده حضرت امام(ره)  این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. اگر ما بخواهیم به این فرمایش امام(ره) دقت کافی داشته باشیم به این معنا می باشد که شیعه و هویت حقیقی اسلام با محرم زنده است و استمرار پیدا می کند.
 
وی در توضیح اینکه معنای زنده بودن اسلام چیست؟ ابراز داشت: درک پیامی که عاشورا دارد نیاز به انجام عمل در مسیری که امام حسین(ع) رفت دارد. پیام عاشورا، پیام احیای دین و جلوگیری از انحراف دین است. در زمان امام حسین(ع)  حدود دین از مجرای حقیقی خارج شد و به دست نااهلان و منحرفان افتاد و حضرت سید الشهداء در قبال این انحراف سکوت نکرد.

این کارشناس دینی بیان داشت: در زمان قیام امام حسین(ع) دین دست کسانی افتاد که هیچ صلاحیتی برای هدایت و رهبری دینی مردم و امور حکومتی که دین آن را برعهده صالحان گذاشته بود نداشتند، وقتی نااهلان امدند و ریاست را در اختیار گرفتند اسلام از مسیر عملی خارج شد.

آریان تاکید کرد: این منحرفان وقتی جامعه و امور و فرهنگ مردم را در اختیار گرفتند جامعه را به انحطاط می کشانند،  محرم به ما می گوید که در مقابل جامعه خودتان و زمان خودتان و سرنوشت خودتان و آدمهای اطرافتان مسئولید که اولا این ها را به انحطاط نکشانید و ثانیا تحقیر و تخریبشان نکنید که لازمه اش این است؛ ما در جهت بیداری و دفاع از بیداری مردم به عنوان یک انسان مسئول شیعه باید اقدام کنیم، در تحولات روز دنیا هم همینطور است یعنی نمی توانیم بگوییم که ما مسلمان هستیم و صرفا برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم بدون اینکه از پیام امام حسین(ع) درک درستی داشته باشیم، باید توجه کنیم که محتوای پیام چیست و اینکه چه مسئولیتی در قبال مسلمان های کشورهای دیگر داریم، با این نگاه، زنده نگه داشتن اسلام در قالب عزاداری ها، مسئولیتی را که به عهده ما می گذارد تا حدی می باشد که حتما ما را به سرنوشت هم نوعان و مسلمانان سایر کشورها حساس می کند از همین رو نمی توانیم در قبال مسلمانانی که در سوریه و لبنان و پاکستان هستند و نیاز به کمک های مادی و معنوی و حمایتی ما دارند، بی تفاوت باشیم.

وی در خصوص  برخی ها که حمایت از مسلمین را محدود به مرز جغرافیای می دانند بیان داشت: به لحاظ عقیدتی مرز جغرافیایی نداریم، یعنی هر مسلمانی در هر نقطه ای که در دنیا باشد مسلمان است و به جامعه و امت اسلامی تعلق دارد. یا هر انسانی در هر نقطه ای از این عالم، مظلوم واقع شود ما در قبال آن مسئولیم.
 
دکتر آریان در ادامه افزود: آن مقدار که از دست ما بر می آید و از طریق رسانه یا اقداماتی که پیام ما را منتقل کند و اقدامات اولیه ای که در دسترس ما باشد و بتوانیم انجام دهیم نسبت به انسانها چه مسلمان ها و چه دیگر ادیان، مسئولیت داریم. اینجا مرز جغرافیایی در این محدوده معنا ندارد.

کارشناس علوم قرآنی در پایان افزود: البته  این به این معنا نیست که هرکس به خود اجازه دهد و فکر کند که جایز است درنظام بین الملل اخلال ایجاد کند، این ماموریت ها را باید با هدایت رهبران و کسانی که مسئولیت کار را در اختیار دارند و صلاحدید آنها انجام داد و هرکس می خواهد انجام وظیفه کند در یک چارچوب هایی که به صلاح مسلمین است یا صلاح نظام هایی که براساس اسلام بنا شده اند وارد عمل شوند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها