کد خبر: ۱۷۹۵۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، نیروهای فرانسوی و مالی با بازجویی از مظنونان در شمال مالی بدنبال عاملان قتل دو خبرنگار رادیو فرانسه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "کلورور لون"، 58 ساله و "گیسلاین دوبونت" 51 ساله که هر دو خبرنگار رادیو RFI بودند، روز شنبه پس از ربوده شدن در شهر "کیدال" جسدشان در شمال مالی پیدا شد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو RTL گفت: عملیات، روز یکشنبه، برای شناسایی شماری از مردم در اردوگاه‌ها آغاز شد و ادامه دارد. مظنونان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

دخالت نظامی فرانسه در مالی بیشتر شبه نظامیان مرتبط با القاعده را از مالی بیرون کرد، اما قتل‌های روز شنبه خطرهای امنیتی و کنترل ناقص کشور توسط نیروهای فرانسوی و مالی را برجسته کرد.

فابیوس اعلام کرد، خبرنگاران RFI ، که هر کدام بیش از 10 سال در گزارش درگیری‌های ‌آفریقا تجربه داشتند، پس از ربوده شدن در مقابل خانه یک رهبر قبیله‌ای که با او مصاحبه کرده بودند به ضرب گلوله کشته شدند.

جسد ورلون در حالی در فاصله حدود 12 کیلومتری از شهر کیدال پیدا شد که سه گلوله به سر او شلیک شده بود، در حالی که دوپونت دو گلوله به قفسه سینه‌اش شلیک شده بود.

فابیوس اظهار داشت، هیچ گروهی مسئولیت این کشتار را به عهده نگرفته است. مقامات فرانسوی به دخالت یک گروه شبه نظامی افراطی مظنونند، چه "القاعده در مغرب اسلامی" (AQIM) باشد، چه "جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفریقا" (MUJAO)

وزیر امور خارجه فرانسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز شناسایی دقیق گروگان‌گیران محقق نشده است. وی افزود، معلوم نیست چه کسانی دست به این کشتار زده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها