کد خبر: ۱۷۹۵۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور گفت: در قیمت گذاری نان باید نظرات کارشناسی اعمال شود و بدون دخالت مسائل سیاسی روز و پس از مصوبه مجلس و مشخص شدن هزینه‌های افزایش یافته، قیمت نان مشخص شود.

ایسنا، اکبر شریفی در مراسم روز ملی نان در اصفهان با بیان اینکه وظیفه ما تنظیم بازار گندم، آرد و نان است، اظهار کرد: از آنجایی که در شش ماه دوم سال مزرعه گندمی نیست، تولید کنندگان غیر نان (شیرینی‌فروشی‌ها)‌با مشکل روبه رو می شوند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده قیمت 900 تومان را برای گندم معمولی و قیمت 930 تومان را برای گندم دروم در نظر گرفتیم تا آنهایی که گندم نگه می دارند و از راه دلالی پول‌های کلان به جیب می‌زنند مجبوربه عرضه گندم خود به بازار شوند.

مشکل تولید کنندگان غیر نان رفع می‌شود

وی با بیان اینکه مشکل تولید کنندگان غیر نان تا چند روز آینده رفع خواهد شد، افزود: مقصر ما هستیم اگر یک قنادی کوچک نمی‌تواند آرد مورد نیاز خود را تامین کند.

شریفی افزود: ما در بخش غیر نان منابع تهیه آرد را اعلام کردیم تا در سطح استانی و غیر استانی نیازها تامین شود. تولید کنندگان غیرنان را به بنادر و استان‌های با ظرفیت معرفی خواهیم کرد تا فشاری که هم اکنون بر آنها وارد می‌شود برداشته شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور از اجرای عملیات هفت درصد سبوس گیری در استان اصفهان خبر داد و گفت: ما توانستیم عملیات هفت درصد سبوس گیری، اجرای سامانه و اصلاح ساختار آن را با تمام مشکلاتش داشته باشیم و تبدیل به یک الگو در کشور شویم. چون کمتر استانی در کشور وجود دارد که هفت درصد سبوس گیری را اعمال کرده باشد و قیمت بازار آرد را شکسته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری نان نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی روز باشد، اظهار کرد: در قیمت گذاری نان باید نظرات کارشناسی از صاحب نظران گرفته شود و بدون دخالت مسائل سیاسی روز و بعد از مصوبه مجلس و مشخص شدن هزینه‌های افزایش یافته، قیمت نان مشخص گردد.

رسانه‌ها روحیه مردم و مسوولان را تخریب نکنند

شریفی از رسانه‌ها به خاطر تخریب روحیه مسوولان و مردم انتقاد کرد و گفت: من هر وقت قیمت اصلاح شده نان را اعلام کردم رسانه‌ها بدون استدلال به افکار عمومی دامن زدند و باعث تخریب روحیه ما و مردم شدند.

وی افزود: من گرانی نان را قبول ندارم و مطمئنا قیمت‌ها واقعی می‌شوند. رسانه ها اگر قیمت افزایش یافته نان را بدون افزایش وزن چانه اعلام کنند مردم می‌گویند نان گران شده است، اما به اینکه چقدر وزن نان بیشتر شده است توجه نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور با بیان اینکه دلیلی ندارد که ما راه کم فروشی را به نانوا نشان دهیم، تصریح کرد: چانه با وزن بیشتر هم زحمت بیشتر نانوا و هم ضایعات بیشتر و در نتیجه ضرر نانوا، مصرف کننده و دولت را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه حقیقت، اصلاح و واقعی شدن قیمت‌ها است، افزود: چه می‌شود دولت بدون آنکه خدشه‌ای بخورد قیمت را اعلام کند ؟ مردم ما آنقدر عاقل و بالغ هستند که این حقایق را بپذیرند و چشمانشان را به روی آنها نبندند. اصلاح قیمت، اصلاح کیفیت خواهد بود و در نهایت کاهش وابستگی را به همراه خواهد داشت.

شریفی خواستار انسجام و تدبیر نانوایان شد و گفت: اگر اصلاح قیمت‌ها که مورد نظر همه است اتفاق بیفتد نانوایان باید پتانسیل این را داشته باشند که بتوانند در صنف خود عرض اندام کنند. هم بنیه علمی و هم بنیه مالی خود را بالا ببرند تا بتوانند از محصولاشان دفاع کنند. در غیر این صورت رقبا تحت عنوان دلال و واسطه وارد و نانوا ضرر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور از تردد نانوایان برای دریافت حواله آرد در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: این ظلم است که نانوایی در فولادشهر برای گرفتن حواله آرد به میدان جمهوری اسلامی بیاید.

وی در مورد افزایش قیمت کنجد اظهار کرد: ما قیمت کنجد را افزایش دادیم و قرار است آن را به کارگروه ببریم و اگر کارگروه بپذیرد در بخشی که مصرف کنجد وجود دارد تجدید نظر خواهیم داشت.

نانوایی جدیدی نباید تاسیس شود

شریفی با بیان اینکه من در بسیاری از موارد افزایش قیمت را صلاح نمی دانم، گفت: پس بهره‌وری کجاست؟ اگر باید رقابت ایجاد شود پس قیمت پخت 900 کیلو با قیمت پخت 300 کیلو تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: من حاضرم با آرد آزاد نان را به همان قیمتی که الان نانوا می‌فروشد بفروشم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 با بیان اینکه هرچقدر بر تعداد نانواها افزوده می‌شود سهم آنها پایین می‌آید و بر کیفیت نان تاثیر منفی می‌گذارد؛ افزود: وقتی هرکسی که دلش می خواهد نانوایی می‌زند و نانوایی که باید 600 کیلو پخت کند 200 کیلو پخت می‌کند بهره وری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی بر اهمیت وجود تنوع در عرضه کالا و تولید محصول اشاره کرد و گفت: تک محصولی، قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و پاسخگوی هزینه‌ها نیست در حالیکه با افزایش تنوع محصولات هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و قیمت کالاها را پایین خواهد آورد و نظارت بهداشت را امکان پذیر می‌کند.

شریفی تصریح کرد: نانوایی جدیدی نباید تاسیس شود، بلکه هرجا احتیاج به نانوای جدید بود باید فراخوان داده شود و اگر نانوایان موجود تمایل به کار در آن مناطق را داشتند اولویت با آنها است در غیر اینصورت نانوایی جدید می تواند وارد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها