کد خبر: ۱۷۹۴۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
یکی از سیاستمداران حزب چپ آلمان آمریکا را یک رژیم حاکمیت ترس ارزیابی کرده و خواهان بازنگری دولت آلمان در مناسبات خود با واشنگتن به دلیل جاسوسی های گسترده آمریکا شد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سارا واگن کنشت" از نمایندگان چپ های پارلمان آلمان افشاگری های ادوارد اسنودن را یک جرم سیاسی تلقی کرد که البته استفاده ها و مزیت های زیادی داشته و از نظر اخلاقی ارزش بالایی دارد.

وی که در گفتگو با اشپیگل سخن می گفت همچنین اظهار داشت که بنابراین برای اسنودن پناهندگی در آلمان بسیار ضروری است، یا حداقل یک برنامه حمایت از شاهد ضرورت دارد.

"سارا واگن کنشت" همچنین در یک مقاله در روزنامه "نویس دویچلند"، شدیدا به آمریکا انتقاد وارد کرده و آن را یک رژیم ترس ارزیابی کرده است.

وی همچنین تصریح کرد که شنود تلفن صدر اعظم آلمان و برخی سیاستمداران دیگر تنها نوک یک کوه یخی است. رسوایی واقعی، جاسوسی از میلیون ها شهروند آلمانی است. اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، مجازاتی برای توهم و خیال انسان ها درباره جهان آزاد اینترنتی است. شرکت هایی مانند فیس بوک، یاهو و گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی ها همکاری داشته اند.

وی همچنین شجاعت مرد جوان و افشاگر آمریکایی را تمجید کرده و خواهان یک تنظیم مجدد و نظم جدید در مناسبات بین آمریکا و آلمان در سایه این جاسوسی ها شد. همکاری های اطلاعاتی بین آمریکا و آلمان باید خاتمه یابد. دادستان کل فدرال آلمان باید تحقیقات جنایی علیه کسانی که مسئول این جاسوسی ها هستند را در پیش گیرد.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه این مقاله گفت: تجهیزات جاسوسی در سفارت آمریکا و دیگر سازمان ها و شرکت های آمریکایی در آلمان باید سریعا جمع آوری شود.

وی همچنین خواستار بازنگری دولت آلمان در همکاری های نظامی با آمریکا شده و تصریح کرد که تاسیسات و پایگاه های نظامی آمریکا در اشتوتگارت و ویسبادن باید تعطیل شود.

واگن کنشت همچنین از دادستانی کل فدرال آلمان درخواست کرد که در این زمینه تحقیق کند که آیا از این پایگاه های نظامی آمریکایی عملیات هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتار انسان ها حمایت می شده است. دولت آلمان باید ازاین مسئله اطمینان حاصل کند که تاسیسات نظامی آمریکا در خاک آلمان برای حمایت از اقدامات خشونت بار و شکنجه انسان ها توسط سازمان سیا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی افزود: سلا ح های هسته ای تاکتیکی آمریکا در پایگاه نظامی بوشل Büchel در خاک آلمان باید سریعا خارج شود. تحمل کردن وجود چنین انبار تسلیحات اتمی در خاک آلمان قرارداد منع گسترش تسلیحات اتمی را نقض می کند.

وی در ادامه گفت: منشور سازمان ملل متحد حاکمیت و برابری کشورها در برابر قوانین حقوق بشری را پیش بینی می کند. این مسئله باید همچنین برای مناسبات بین آلمان و آمریکا هم اعتبار داشته باشد. زمان آن فرارسیده است که شراکت دو سوی آتلانتیک مورد بازنگری قرار گیرد. صدر اعظمی که می خواهد هنوز به همان مناسبات سابق با آمریکا در این شرایط ادامه دهد به مسئله آزادی خیانت کرده و سوگند خود در راستای حمایت از شهروندان را نقض می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها