کد خبر: ۱۷۹۴۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
نگارش جدید کتاب علامه سید‌ مرتضی عسکری:
کتاب مقتل الحسین (عليه السلام) برگرفته از کتاب معالم المدرستین، تاليف علامه سید‌ مرتضی عسکری به همراه مقدمه‌ای به قلم استاد حجت الاسلام و المسلمين محمد علی جاودان به چاپ رسيد. در این کتاب که توسط موسسه ایمان ماندگار به چاپ رسیده، به نقل و بررسی حوادث منجر به حادثه‌ عاشورا از لحظه‌ مرگ معاویه و جانشینی یزید بن معاویه پرداخته شده است.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، کتاب مقتل الحسین (عليه السلام) برگرفته از کتاب معالم المدرستین، تاليف علامه سید‌ مرتضی عسکری به همراه مقدمه‌ای به قلم استاد حجت الاسلام و المسلمين محمد علی جاودان به چاپ رسيد.

در این کتاب که توسط موسسه ایمان ماندگار به چاپ رسیده، به نقل و بررسی حوادث منجر به حادثه‌ عاشورا از لحظه‌ مرگ معاویه و جانشینی یزید بن معاویه پرداخته شده است.

ماجرای عدم بیعت امام، دعوت مردم کوفه، پیمان‌شکنی آنان، ماجرای حر بن یزید ریاحی، حوادث شب عاشورا و ظهر عاشورا و سرانجام حرکت پیامبرگونه‌ امام سجاد (عليه السلام) و حضرت زینب (سلام الله عليها)، پس از حادثه‌ ظهر عاشورا از دیگر مطالب مقتل‌الحسین است.

براساس این گزارش، در این کتاب که به سبک نگارشی سایر مقاتل به رشته‌ تحریر درآمده است، علاوه بر کثرت استناد به کتب دست اول تاریخی، از منابع و کتب اهل سنت استفاده شده است.

همچنین به جهت اینکه مرحوم علامه‌ عسكری (رضوان الله عليه) مورخی برجسته و متخصص در زمینه‌ تاریخ اسلام بوده‌اند، مقتل‌الحسین با نگاه خاص و دقیقی نوشته شده است. حتی چگونگی ذکر ترتیبِ حوادث نیز آگاهانه و با نگاهی محققانه صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در مقتل‌الحسین، مولف گه گاه در لا‌به‌لای نقل حوادث، با عبارت «مولف گوید...»، به بیان نکاتی دقیق و تذکراتی محققانه پرداخته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها