کد خبر: ۱۷۹۲۹۴
زمان انتشار: ۲۱:۰۳     ۱۳ آبان ۱۳۹۲

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره گرفتن میزبانی غرب آسیا ، اظهار کرد: نمایندگان شورای المپیک آسیا سفر دو روزه‌ای به کیش داشتند و از امکانات ما بازدید کردند. قرار شد مسابقات در هشت رشته اواخر فروردین ماه سال آینده در کیش برگزار شود. گرفتن میزبانی کار بسیار خوبی بود. ما قبلا می‌خواستیم رقابت‌های غرب آسیا را برگزار کنیم، اما به دلیل مشکلات وزارت ورزش و جوانان ممکن نبود. تصمیمات خوبی هم در این زمینه گرفتیم و با مدیرعامل منطقه آزاد کیش ملاقاتی داشتیم. قرار شد بخشی از سالن‌ها هم تا زمان مسابقات تعمیر شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این میزبانی با مشارکت قطر خواهد بود؟ تاکید کرد: خیر. ما به هیچ وجه با قطر مشارکتی نداریم. قطری‌ها مسابقات را در چند رشته ساحلی میزبانی می‌کنند که تاریخ این رقابت‌ها هم فعلا مشخص نیست.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره انتخاب یک فرد ورزشی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، یادآور شد: انتصاب سجادی، بسیار خوب بود. سجادی ابعاد مختلف یک وزیر را دارد. او به ورزش اشراف و شناخت دارد و سرد و گرم آن را چشیده است. همه باید کمک کنند تا ورزش موفق باشد. امتیاز حضور سجادی در راس وزارتخانه این است که او فرد تحصیل کرده ورزش و آگاه به امور است و می‌تواند از همه توانش استفاده کند. من به این که برای اولین بار چنین فردی برای ورزش انتخاب شده است، خوشبینم. باید از رییس جمهور تشکر کرد و از مجلس شورای اسلامی خواست که هر چه زودتر به وزیر ورزش و جوانان رای دهند تا تکلیف روشن شود. ما بازی‌های مهمی را پیش‌رو داریم و به کمک سجادی می‌توانیم سربلند از آنها بیرون بیاییم.

افشارزاده در واکنش به اظهار نظر داوری مبنی بر این که برای موفقیت قهرمانانمان در اینچئون سه میلیارد تومان پول می‌خواهیم، تصریح کرد: داوری درست می‌گوید. ورزشکار اردو می‌خواهد باید تدارک ببیند تا به مسابقات برون مرزی اعزام شود. مربی هم پول می‌خواهد حرفش منطقی است، با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است ما 178 میلیارد تومان برای سال آینده بودجه می‌خواهیم. سال آینده نقطه اوج کاری ماست. از نوبخت درخواست کمک کردیم. سال آینده بازی‌های آسیایی، المپیک نوجوانان، رقابت‌های تایلند، میزبانی مسابقات غرب آسیا و تدارک بازی‌های المپیک را پیش‌رو داریم. بنابراین به این اعتبار نیازمند هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی پول کافی دارید؟ به ایسنا گفت: به تازگی پولی نگرفته‌ایم. داریم پیگیری می‌کنیم که ظرف هفته‌ جاری اعتبار بگیریم تا میان فدراسیون‌ها تقسیم کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک اضافه کرد: هر دوشنبه جلسات کمیته‌ تدارکاتی بازی‌ها برگزار می‌شود. ما به فدراسیون‌ها نامه زده ایم و خواسته ایم که تقویم ورزشی‌شان را به ما اعلام کنند که برای ما فرستاده‌اند. امیدوارم که هر چه سریع‌تر جلسه مشترکی با سجادی داشته باشیم و تکلیف تیم‌ها و پول مشخص شود.

افشارزاده درباره بازگشتن مدال آوران المپیکی وزنه‌برداری به تیم ملی، تاکید کرد: رضا زاده علاقه دارد که ملی‌پوشان برگردند و فضای خوبی حاکم شده است، ‌امیدوارم که هر چه سریع‌تر به تمرینات برگردند. رسانه‌ها باید دقت کنند. به هر حال ورزشکاران جوان هستند. نباید مشکلی پیش بیاید. من فکر می‌کنم که خود ورزشکاران هم در فضایی که ایجاد شده است برگردند. رضازاده هم آمادگی فراهم کردن شرایط را دارد. به تازگی جلسه‌ای با رضا زاده نداشتم، اما قبلا در این باره با هم صحبت ‌کرده‌ایم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر و تحولات در وزارت ورزش و جوانان منجر به تغییر زمان انتخابات کمیته ملی المپیک خواهد شد؟ به ایسنا، گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک تا پنجم آذر ماه برگزار می‌شود. سجادی در کوران کار است و در جریان همه امور قرار دارد. فکر نمی‌کنم که مشکل خاصی وجود داشته باشد. وزارت ورزش و جوانان تا حدودی مشغول برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها است. من فکر می‌کنم انتخابات کمیته ملی المپیک هم بدون مشکل برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها