کد خبر: ۱۷۸۹۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
روزنامه گاردین امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت، استرالیا و آمریکا در جریان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل که سال 2007 میلادی در بالی برگزار شده بود، عملیات نظارتی و جاسوسی مشترکی از اندونزی انجام دادند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری صدای روسیه، روزنامه گاردین مدرکی را از ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرد که نشان می‌دهد، "مدیریت سیگنال‌های دفاعی" آژانس جاسوسی استرالیا در جمع آوری شماره تلفن‌های مقامات امنیتی اندونزی با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری کرده است.

به دنبال گزارش‌های چند روز اخیر مبنی بر اینکه سفارتخانه‌های برون مرزی استرالیا در اقدامات نظارتی گسترده تحت رهبری آمریکا دخیل بوده‌اند، روابط با جاکارتا مخدوش شده و احتمالا افشای این مساله این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

گزارش شده که از دفاتر هیات‌های دیپلماتیک استرالیا در اندونزی و همچنین سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها در چین برای شنود تماس‌های تلفنی و ضبط اطلاعات استفاده شده است؛ اقدامی که باعث برانیگخته شدن عصبانیت جاکارتا و پکن شده و خواستار توضیح در این باره شده‌اند.

روزنامه گاردین در گزارش خود نوشت، عملیات سال 2007 میلادی موفقیت آمیز نبود چرا که تنها نتیجه مشخص آن دستیابی به شماره تلفن همراه رئیس پلیس بالی بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا در پایان این عملیات در جمع بندی گفت: موارد مهم شامل دسترسی به شماره تلفن همراه رئیس پلیس بالی است. تلاش‌های این پایگاه‌ پیشتر شبکه‌های ارتباطی نامشخص اندونزی را افشا کرده بود و ما را در وضعیتی قرار داد تا در مواقع بحران جمع آوری اطلاعات را افزایش دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها