کد خبر: ۱۷۸۹۰۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
دبیر کل اتحادیه عرب روز شنبه با رئیس ائتلاف مخالفان سوریه دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات سوریه و تلاش‌ها جهت برگزاری نشست ژنو 2 بحث و مذاکره کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، در این دیدار که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با هیاتی از مخالفان سوری به ریاست احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه درباره تلاش‌ها برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 و نیز برخی موانع و چالش‌های موجود در راه برگزاری این نشست گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه در اتحادیه عرب گزارش دادند: نبیل العربی در این نشست اعلام کرده که تا پیش از نشست روز سه شنبه اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با مسئولان ‌آمریکا، روسیه و دیگر کشورهای عضو دائم شورای امنیت در ژنو، بحث کردن در خصوص زمان برگزاری ژنو 2 بی نتیجه و غیر ممکن است.

همچنین منابع مخالف سوری اعلام کردند که الجربا در نشست مذکور نبیل العربی را در جریان اوضاع سوریه قرار داده است.

بنا به گفته منابع مذکور، الجربا در این دیدار به العربی اعلام کرده که ائتلاف مخالفان آماده اعزام نمایندگان خود به کنفرانس ژنو2 است.

این درحالی است که الجربا در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که اگر هدف از برگزاری نشست ژنو 2 برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت نباشد، ائتلاف مخالفان در این نشست مشارکت نخواهد کرد.

وی گفت: اگر جامعه جهانی از شروع مرحله انتقالی در سوریه که بشار اسد در آن نقشی نداشته باشد، حمایت نکند مخالفان سوری در نشست ژنو 2 مشارکت نخواهند کرد، چرا که برکناری بشار اسد از مواضع اصلی ماست که نمی‌توان از آن کوتاه آمد.

الجربا مدعی شد: پس از تمام فداکاری‌هایی که با هدف اعمال تغییر در کشور انجام شد، نمی‌توان راه حل‌های سیاسی را با حضور بشار اسد پذیرفت.

احمد الجربا عنوان داشت: ما تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی را درک می‌کنیم و معتقدیم که این مساله با اقدامات نظامی و میدانی ارتش آزاد سوریه منافاتی ندارد.

در همین حال، برهان غلیون، رئیس سابق شورای مخالفان سوریه نیز اعلام کرد که در نشست هیات کل ائتلاف مخالفان سوری در 9 و 10 روزهای ماه جاری میلادی در استانبول، موضع نهایی مخالفان برای مشارکت در ژنو 2 مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها