کد خبر: ۱۷۸۷۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
خبري دقيق از شيخ توفيق العامر روحاني شيعي و مدافع حقوق مدني عربستان كه بيش از دو هفته در زنداني در استان الاحساء محبوس است، در دست نيست.

به گزارش598 به نقل از فارس، منابع آگاه به پايگاه خبري راصد عربستان اعلام كردند، خانواده العامر از محل حبس وي بي خبر است و مراجعه مكرر آنها به مقام هاي رسمي در اين ارتباط بي‌فايده بوده است.

خانواده شيخ العامر اعلام كرده است كه به چند زندان و مركز پليس براي يافتن شيخ العامر مراجعه كرده‌اند ولي مسئولان زندان‌ها و مراكز پليس منكر وجود وي در اين اماكن شدند.

به گزارش العالم به نقل از راصد، شيخ العامر روز سوم اين ماه هنگام بازگشت از مسجد ائمه بقيع در شهر الهفوف استان الاحساء به خانه خود بازداشت شد.

اعضاي خانواده شيخ العامر و منابع حقوقي اعلام كردند هنوز از علت بازداشت شيخ العامر بي اطلاع هستند و نمي‌دانند كه آيا اتهامي به وي وارد شده است يا نه.

سازمان عفو بين الملل پنجشنبه گذشته از عربستان خواست فورا شيخ العامر را آزاد يا اتهامات وارده به وي را اعلام كند.

عفو بين الملل در بيانيه‌اي اعلام كرد: به نظر مي‌رسد شيخ العامر به علت اصلاح‌طلبي بازداشت شده است. نيروهاي پليس پنجشنبه گذشته با ده ها خودرو همه راه‌هاي منتهي به مسجد ائمه بقيع را محاصره كردند و مانع برگزار راهپيمائي دفاع از شيخ العامر شدند.

شيخ العامر در چند سال گذشته بارها بازداشت شده است كه آخرين بار ماه فوريه پس از اعلام درخواست برقراري پادشاهي مشروطه و لغو تبعيض فرقه‌اي بازداشت شد.

شيخ العامر يكي از ‌مهم‌ترين مدافعان حقوق و آزادي‌هاي مدني در عربستان محسوب مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها