کد خبر: ۱۷۸۷۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
سفیر آمریکا در بحرین از نگرانی واشنگتن از اوضاع و تحولات در جزیره بحرین که یکی از پایگاه های مهم این کشور در آن قرار دارد خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الایام، توماس کراژسکی گفت: ما نگران اوضاع بحرین هستیم.

وی افزود: بحران مشابه سوریه و عراق نیست اما ما نمی توانیم بحران در آن را انکارکنیم ما همانطور که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته است نگران بحران در بحرین هستیم.

توماس کراژسکی ضمن تایید دیدار خود با رهبران جمعیت الوفاق آن را جمعیتی قانونی دانست و افزود: من به رایزنی خود با همه طیف ها و گروه های سیاسی در بحرین ادامه خواهم داد.

آلبرتو ویکی سفیر ایتالیا در بحرین نیز از همه گروه های بحرینی خواست که به گفتگو و مذاکرات سیاسی توجه کنند.

وی افزود: گفتگو بهترین ابزار برای تحقق اهداف سیاسی و مبارزه با افراط گرایی است.انجام اصلاحات مسیر طولانی است که نیازمند توافق و تفاهم است.

از سوی دیگر فاضل عباس دبیر کل جمعیت الوحدوی ضمن تکذیب اخبار مربوط به توافق میان رژیم بحرین و مخالفان گفت: رژیم هر گونه گفتگو درباره نخست وزیر را خط قرمز قرار داده است و مطابق دموکراسی مورد نظر رژیم بحرین هر گونه انتقادی از نخست وزیر ممنوع است.

وی افزود: اگر تصمیم این باشد که انتقادی از خلیفه بن سلمان نخست وزیر نشود انحلال جمعیت ها از بودن آنها بهتر است.

این درحالی است که هادی الموسوی مسئول حقوق بشر جمعیت الوفاق تاکید کرد: اقدامات رژیم بحرین ترسی در دل ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: مخالفان از تحرکات مسالمت آمیز خود تا زمانی که حقوق ملت غصب شد است دست بر نمی دارند و احضار شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق ما را نمی ترساند.

جاسم المهدی عضو جمعیت الوفاق نیز ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه تظاهرات کنندگان تاکید کرد: اقدامات امنیتی بی فایده بوده است و به بن بست رسیدن افق های سیاسی دست یابی به راه حل را از بین می برد.

وی افزود: ملت بحرین از خواسته های خود دست بر نمی دارند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشری بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله به موزه انقلاب مردم بحرین در دفتر الوفاق در منطقه القفول منامه و مصادره اموال آن در واقع تلاشی از سوی رژیم برای ترساندن جمعیت های سیاسی است.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات راه به جایی نخواهد برد و فقط به پیچیدگی بیشتر اوضاع در بحرین می انجامد.

مرکز حقوق بشری بحرینی  از جامعه بین المللی خواست که به رژیم بحرین برای توقف اقدامات تروریستی فشار وارد کنند.

محسن العلوی یکی از وکلای بحرینی با اشاره به احضار شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین به دادگاه آن را از نظر قانونی باطل دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها