کد خبر: ۱۷۸۷۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
یک رسانه آمریکایی با اشاره به شرایط نامناسب کارگرانی که در ساخت پروژه های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشارکت دارند خواستار احترام گذاشتن دوحه به موضوعات مربوط به حقوق بشر شد

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی درباره قطر آورده است: قطر از نفت و دلارهای نفتی برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی جهان و افزایش نفوذ خود بهره برداری می کند.

این رسانه آمریکایی بیان کرد:برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 بخشی از این تلاش های قطر است.

نیویورک تایمز با اشاره به شرایط نامناسب کارگرانی که در ساخت تاسیسات مربوط به جام جهانی فوتبال در سال2022 مشارکت دارند آورده است: ثروت قطر برای این کشور احترام به دنبال نمی آورد به ویژه که رفتار برده‌وار با کارگران خارجی از جمله کارگران نپالی ادامه دارد. قطر باید به معیارهای بین المللی حقوق بشر توجه کند.

این رسانه آمریکایی بیان کرد: انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی سبب نمی شود که فیفا از مسئولیت خود در قبال ایجاد شرایط مناسب برای کارگرانی که در ساخت تاسیسات مربوط به این بازی ها مشارکت دارند شانه خالی کند.

نیویورک تایمز نوشت: بزرگترین شرکت های سازنده مربوط به تاسیسات جام جهانی در قطر باید به طور عملی در راستای فراهم آوردن بستر مناسب برای کارگران دست اندرکار در پروژه ها حرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها