کد خبر: ۱۷۸۵۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:
رئیس بیمارستان مدینه منوره، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: زائران این دوره، بدون هیچ مشکل و بیماری خاصی به کشور باز می گردند.
دکتر حجۃ الله روستا در گفت‌وگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو» گفت: زائرانی که به بیماری هایی مثل دیابت و فشار خون و یا افت شدید قند خون دچار بودند، امسال در انجام اقدامات زیارتی با مشکلی مواجه نشدند و همانند سایر زائران توانستند کارهای دینی خود را انجام بدهند و به سلامت به کشور بازگردند.

 

وی تصریح کرد: پیش از سفر به زائران توصیه های پزشکی بسیار مناسبی داده شد، به همین دلیل در طول سفر بیماران خاصی مانند بیماران دیابتی مشکلی از لحاظ تامین دارو و دسترسی به دارو نداشتند.

 

رئیس بیمارستان مدینه منوره، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: درصورتی که زائری در طول مدت سفر دچار بیماری یا حادثه ای بشود، در بیمارستان به آن رسیدگی می شود و اقدامات درمانی لازم انجام می شود و زائران امسال از این بابت هیچ نگرانی نداشتند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: زمین خوردگی و شکستگی استخوان های دست و پا در میان زائران بیشتر مشاهده می شود. بیمارستان مدینه منوره اقدامات ابتدایی و اولیه را برای این مصدومان انجام می دهد و برای عمل های تخصصی آنها را به تهران منتقل می کنند.

 

روستا با اشاره به جمعیت بیماران دیابتی در این سفر زیارتی بیان کرد: 20 درصد زائران امسال بیمارانی بودند که مبتلا به بیماری دیابت بودند و بالطبع نگرانی ها و دلواپسی های خاصی داشته اند.

 

وی با اشاره وخیم نشدن حال زائران گفت: یک گروه از پزشکان متخصص در بیمارستان به صورت شبانه روزی حضور داشتند و دستورات و توصیه های پزشکی را به بیماران خاص می دادند به همین دلیل حال هیچ کدام از بیماران وخیم نشد و بیماریشان عود پیدا نکرد.

 

رئیس بیمارستان مدینه منوره، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: متاسفانه سرماخوردگی بیشترین بیماری است که زائران به آن دچار می شوند.وی افزود: آبریزش بینی، سرفه، تب و ... از مواردی است که در بین زائران بیشتر مشاهده می شود که البته با قرص های سرماخوردگی ساده برطرف می شود اما این بیماری برای بیشتر زائران با خستگی زیاد همراه می شود.

 

روستا در پایان بیان کرد: آخرین گروه زائران با سلامتی کامل هفته آینده به کشور بازمی گردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها