کد خبر: ۱۷۸۵۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
بعضی از زنان آزادند؟
فقط و فقط یه عده از زنان هستن که از نظر قرآن، معاف از داشتن حجاب هستن. یعنی این عده از زنان در مقابل نامحرم می‌تونن حجاب نداشته باشن.

به گزارش 598، قرآن همهٔ زنان رو موظف به داشتن حجاب می‌کنه اما این دسته از زنان از حجاب معاف هستن ولی در عین حال قرآن می‌گه اگه این دسته از زنان هم در مقابل نامحرم حجاب رو رعایت کنن بازم براشون بهتره هرچند اگه حجاب نداشته باشن، گناهی بر اون‌ها نیست.

 

قرآن کریم می‌فرماید: «وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتی‏ لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ» نور- 60

 

یعنی: «و زنان از کارافتاده‌ای که امید به ازدواج ندارند، بر آن‌ها گناهی نیست اگر لباسشان (حجاب و پوشششان) را غیر ظاهر سازی زینتی، واگذارند و اگر عفت پیشه کنند برای آن‌ها بهتر است و خداوند شنوا و دانا است.»

 

 نکته1: اینکه باید زنانی باشن که به علت کهولت سن از کارافتاده باشن به قدری که امیدی به ازدواج اون‌ها نیست. یعنی بعضی از پیر زن‌ها که سنشون بالاست اما وضعیت جسمی اون‌ها به طوری هست که تحریک کننده س و امید به ازدواج اون‌ها وجود داره شامل این حکم نمی‌شه.

 به نقل از وبلاگ ندای حجاب

 

 نکته2: این واگذاری پوشش و عدم رعایت حجاب نباید از روی خودآرایی باشه چون خود آرایی زمینهٔ تحریک رو فراهم می‌کنه و تحریک مقدمهٔ گناهه! از طرف دیگه آرایش کردن زنی که از کارافتاده س می‌تونه باعث بشه در دلهای نامحرمان لرزه و لغزش ایجاد بشه پس این‌‌ رها کردن حجاب به معنای ایجاد زمینه‌های تحریک نامحرمان و یا آرایش‌های تحریک کننده نیست.

 

نکته3: اما با اینکه این زنان آزادند که حجاب را کنار بگذارند اما قرآن می‌گه اگه با این شرایط که می‌تونن حجاب نداشته باشن بازم حجاب رو رعایت کنن بازم برای اون‌ها بهتره!

 

نتیجه اینکه تاکید قرآن و اسلام بر حجاب به خاطر مفسده‌های موجود در بی‌حجابی هست و اگر به هر دلیلی (مثل کهولت سن) این مفسده‌ها از بین بره دیگه لازم نیست اون زن (پیر زن) حجاب داشته باشه. هرچند بازم افضلیت در داشتن حجابه!

 

منبع: ذاکرنیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها