کد خبر: ۱۷۸۵۰۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۶     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
ملی‌پوش دسته 77 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری گفت: انتظار زیادی که از من برای کسب مدال وجود داشت باعث شد تمرکزم را از دست بدهم و نتوانم توانایی‌ام را در مسابقات جهانی لهستان نشان بدهم.

رسول تقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد خود در مسابقات جهانی لهستان اظهار کرد: در روز مسابقه حال خوبی نداشتم به این دلیل که برایم مسمومیت پیش آمد و دچار کاهش وزن شدم. در تمرینات هم از ناحیه کتف آسیب دیدم. از سوی دیگر به دلیل بار روانی زیادی که بر روی من بود استرس زیادی داشتم چراکه همه انتظار داشتند مدال بگیرم. در واقع تمام این موارد باعث شد تمرکزم را از دست بدهم و نتوانم توانایی خود را نشان دهم.

وی افزود: البته وزنه‌های انتخابی مشکلی نداشت و عیب و ایراد از بدن من بود و اگر شرایط بدنی‌ام همانند مسابقات قهرمانی آسیا بود حداقل می‌توانستم نفر دوم دسته 77 کیلوگرم باشم.

تقیان با بیان اینکه انتظار کسب مدال از او و بهادر مولایی کار را در مسابقات جهانی برایش سخت کرده بود، تصریح کرد: من در مسابقات جهانی برای کسب مدال طلا رفته بودم اما هنگام گرم کردن متوجه شدم روزی نیست که طلا بگیرم. همچنین من برای زدن رکورد دنیا رفته بودم اما پشت صحنه دیدم بدنم، بدنی نیست که بتواند 205 کیلوگرم را بزند، چه برسد به 211 کیلوگرم. شاید انتظارات زیادی که از من و بهادر برای کسب مدال وجود داشت کارم را سخت کرد و روز بدشانسی من نیز با مسابقات جهانی تداخل پیدا کرد.

وزنه‌بردار دسته 77 کیلوگرم ایران درباره حریفان خود در مسابقات جهانی نیز بیان کرد: تا قبل از مسابقات جهانی با حریف چینی رقابتی نداشتم اما وزنه‌برداران ازبکستانی و کره‌شمالی در مسابقات قهرمانی آسیا بیش از 10 کیلوگرم با من اختلاف داشتند. در واقع در روز مسابقات شرایط من خوب نبود که یکی از دلایلش شاید تجربه‌ام باشد زیرا مسابقات لهستان اولین تجربه بزرگسالان من محسوب می‌شد. با این وجود خیلی از آن عزیزانی که نظر کارشناسی می‌دهند، چندین بار در مسابقات جهانی در هر دو حرکت حذف شده‌اند و من افتخار می‌کنم در کارنامه خود اوتی نداشتم آن هم در مسابقه‌ای که شرایط حذف شدن برایم وجود داشت اما خدا خواست و چهارم شدم.

تقیان با اشاره به سومی متوالی ایران در مسابقات جهانی گفت: ایران از لحاظ تیمی خوب کار کرد و همان نتیجه‌ای را گرفت که با بهترین تیمش گرفته بود. اما رسانه‌ها روی این موضوع کار نمی‌کنند و تنها ضعف‌ها را می‌بینند. تیمی که راهی مسابقات لهستان شد جوان بود و فکر نمی‌کنم این همه انتقاد و حاشیه حق این بچه‌ها باشد. اگر مشکلاتی است مشخص بوده و ربطی به تیم ملی وزنه‌برداری و پرچم ایران ندارد. اما حواشی زیادی ایجاد کردند که این حواشی خودش در کارم دخیل بود و باعث شد در مسابقات جهانی بد کار کنم.

بهترین وزنه‌بردار آسیا از تغییر وزن خود به دسته 85 کیلوگرم خبر داد و تصریح کرد: فکر می‌کنم وزنه‌برداری به گونه‌ای است که پس از مدتی باید یک وزن بالاتر بیایی زیرا وزن کم کردن دشواری‌های خاص خود را دارد و باعث افزایش فرسودگی بدن می‌شود، بنابراین به احتمال 90 درصد یک وزن بالاتر می‌آیم تا راحت‌تر با وزنه‌ها کار کنم.

وی در پایان بیان کرد: خیلی دوست داشتم اولین مدال جهانی را برای استان اصفهان بگیرم. با این وجود مسوولان هیات مراسمی را برای من ترتیب دادند که من راغب نبودم چراکه مدالی نگرفتم. البته این را هم بگویم که مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هیچ کاری برای من نکردند و بعد از مسابقات آسیایی و یونیورسیاد نیز جایزه‌ای به من ندادند. شاید یکی از دلایل مدال نیاوردنم این بود که اصلا انگیزه نداشتم. رییس هیات مازندران به فکر بچه‌های مازندرانی بود و قبل از مسابقات به آنها مبالغی را داد که نشان می‌دهد برای آنها ارزش قائل است. اما خود من چندین بار با مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان تماس گرفتم که جواب من را نداد. آنها تنها درگیر مسائل شخصی خود هستند و به ورزش حرفه‌ای کاری ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها