کد خبر: ۱۷۸۲۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
دولت اوگاندا از نیروهای دولتی کنگو و شبه نظامیان ام ۲۳ خواست تا به درگیری های شدید اخیر پایان دهند و به مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری ۲۰ ماهه در این کشور بازگردند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در شرایطی که شبه نظامیان ام 23 آمادگی خود را برای دستیابی به توافق صلح اعلام کرده اند ولی نیروهای دولتی با حمایت نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل به پیشروی خود ادامه می دهند و توانسته اند تا شبه نظامیان ام 23 را تا مرزهای اوگاندا و رواندا به عقب برانند.

بر اساس این گزارش مذاکرات صلح روز چهارشنبه بار دیگر در شهر کامپالا پایتخت اوگاندا از سر گرفته شده است. از سرگیری مجدد مذاکرات صلح در شرایطی است که دور قبلی مذاکرات به علت درخواست شبه نظامیان از دولت برای عفو عمومی و بازگشت نیروهای شبه نظامی به ارتش کنگو به شکست انجامیده است.

عملیات نیروهای ارتش کنگو بسیاری از شبه نظامیان را وادار به پناه بردن به کوهستان ها کرده و تعداد زیادی از شبه نظامیان نیز به اوگاندا فرار کرده اند.میانجیگر ارشد دولت اوگاندا بار دیگر از طرف های درگیر در کنگو خواسته است تا به درگیری ها پایان دهند و در دو روز گذشته هیچ درگیری بین دو طرف گزارش نشده است.

نماینده ویژه آمریکا در منطقه نیز تاکید کرد، احتمال دستیابی به توافق اولیه تا اواخر هفته جاری وجود دارد. شاهدان عینی نیز اعلام کردند که درگیری بین شبه نظامیان و نیروهای دولتی در نزدیکی شهر گوما متوقف شده ولی به نظر می رسد که نیروهای دولتی در حال تجدید قوا هستند.
سخنگوی دولت کنگو نیز تاکید کرد، کینشازا نسبت به پیشرفت مذاکرات صلح امیدوار بوده است ولی به هیچ وجه با درخواست عفو عمومی شبه نظامیان موافقت نخواهد کرد.

سخنگوی شبه نظامیان ام 23 نیز تاکید کرد، این گروه منتظر دعوت میانجیگران برای امضای قرارداد صلح با دولت است. این در حالی است که ارتش کنگو اعلام کرده است که به پیشروی خود برای نابودی همه گروه های مسلح ادامه می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها