کد خبر: ۱۷۸۲۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
یک رسانه لبنانی با اشاره به کارشکنی سعودی ها در مسیر حل بحران های منطقه ای و همسویی جریان چهارده مارس با آنها به دلایل به آن پرداخته است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،پایگاه النشره در گزارشی با عنوان "چرا برخی اصرار دارند که تحولات منطقه را نادیده بگیرند" آورده است: برخی نمی خواهند باور کنند که توافق روسیه و آمریکا گشایشی به وجود آورده است.آنها نمی خواهند تحولات بعدی منطقه را بپذیرند این کشورها(عربستان) باید از منظر جدید به تحولات منطقه بنگرند.

النشره می نویسد: برخی کشورها باید نقشه جدید ائتلافات منطقه ای را باور کنند و اصرار واشنگتن و تهران برای توسعه دادن تفاهمات را مد نظر قرار دهند.

این رسانه گزارش داد: به اعتقاد ناظران کسانی که همچنان بر مواضع سرسختانه خود اصرار می ورزند بر این باورند که دامنه توافقات بین المللی در حد تفاهم میان روسیه و آمریکا درباره موضوع سلاح شیمیایی سوریه باقی خواهد ماند و سقوط نظام سوریه را محتاج زمان بیشتر  می دانند.

النشره می نویسد: به اعتقاد آنها(عربستان) پیشروی های ارتش سوریه فقط یک جنجال رسانه ای برای بالا بردن روحیه ارتش سوریه می دانند و طبیعی است که صاحبان این تفکر از هر گونه عقب نشینی از مواضع خود در لبنان خودداری کنند و به مشکلات آن دامن بزنند.

این رسانه لبنانی می افزاید: جریان چهارده مارس در لبنان معتقدند که بازی به نفع آنها رقم خواهد خورد و عربستان سعودی تسلیم شرایط کنونی نخواهد شد بلکه برعکس در راستای تغییر قواعد بازی و شروط حل بحران سوریه از طریق به شکست کشاندن نشست ژنو2 حرکت خواهد کرد به ویژه که ریاض آن را به مثابه مرگ و زندگی برای خود می داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها