کد خبر: ۱۷۸۲۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
سود مزدا 60 درصد افزایش یافت که عامل اصلی آن غیر از افزایش فروش کاهش ارزش ین در مقابل دلار آمریکا است.

به گزارش 598 به نقل از اتوموتیونیوز، مزدا موتور اعلام کرد که سود سه ماهه ی منتهی به 30 سپتامبر امسال افزایش قابل توجهی داشت و سود خالص آن با 60 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 19.53 میلیارد ین (معادل 198.5 میلیون دلار رسید. گردش مالی این شرکت هم به تبع آن 24 درصد رشد پیدا کرد و به 6.5 میلیارد دلار نزدیک شد. سود عملیاتی مزدا با افزایش چهار برابری 381 میلیون دلار بود.
آوریل تا سپتامبر در ژاپن شش ماهه اول سال مالی به حساب می آید، مزدا در نیمه این سال مالی سود خالص خود را 4 برابر کرده است و در شش ماه اول سال مالی ژاپنی 12.77 میلیارد دلار گردش مالی و 2.54 میلیارد دلار سود خالص داشته است.
شرکت مزدا به شدت وابسته به صادرت از ژاپن به کشورهای دیگر است، برای همین هم با کاهش ارزش ین در برابر ارزهای بین المللی، سود این شرکت به شکل تصاعدی بالا رفته است. 
سود عملیاتی مزدا در اروپا هم 10 برابر شده و به 39.5 میلیون یورو در شش ماه اخیر رسیده است. در خود ژاپن هم سود عملیاتی مزدا دو برابر شده و به 698 میلیون دلار در شش ماهه اول سال مالی ژاپنی رسیده است.
این ها هم در حالی است که فروش جهانی مزدا در شش ماهه اول سال فقط 3 درصد رشد داشته که نشان می دهد سیاست های پولی و ارزی تا چه حد در سرنوشت صنعتگران مؤثر است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها