کد خبر: ۱۷۷۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
دادستانی کل رژیم اشغالگر در گزارشی، وضعیت اسرای فلسطینی را بسیار وخیم عنوان کرد.
به گزارش  598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در گزارش دادستانی کل رژیم اشغالگر آمده است: "شرایط زندانها بسیار وخیم است، بصورتیکه مقدار آلودگی هوای این زندانها تا حد خفگی بالا است؛ ساختمان زندانها با معیارها همخوانی ندارد و اسرا بصورت غیرمنصفانه محدود می شوند؛ تجهیزات در زندانها ناقص است، و خدمات پزشکی بصورت ناقص ارایه می شود؛ و علاوه بر آن مشکلاتی در مساله دیدار اسرا با خانواده و وکلایشان وجود دارد".


در این گزارش، منحصر به فرد که توسط گروهی از وکلا تهیه شده، تاکید شده است، زندان "شارون" که ده ها زن فلسطینی در آن بازداشت هستند، با کاستی های بسیاری مواجه است، و شکایتهای بسیاری درباره نحوه درمان بیماران مطرح شده، بصورتیکه آنها با محرومیت های شدید و نامناسبی مانند مجازات جمعی روبرو هستند.

بر اساس این گزارش، اسرای فلسطینی با شرایط بسیار سختی مانند تراکم بیش از حد اسرا در یک زندان، گرمای شدید تابستان در مقابل سرمای کشنده زمستان، و تغذیه نامناسب و تجهیزات مورد نیاز اولیه مواجه هستند.

همچنین در این گزارش به وضعیت یک زن اسیر فلسطینی اشاره شده است که به مدت 3 هفته از بیماری های شدید معده رنج می برد و مسئولان زندان شارون به جای انتقال او به درمانگاه، این اسیر زن را به تخت بستند.

تهیه کنندگان این گزارش همچنین به وضعیت بسیار بد اسرا در زندان "هدیکل" اشاره کردند. در این زندان اسرای فلسطینی را داخل قفسی که مساحت آن از 2 متر مربع تجاوز نمی کند، قرار می دهند؛ از این قفس همچنین بعنوان اتاق انتظار دیدار اسرا با وکلایشان استفاده می شود.

اما در زندان "هداریم" اسرا از بسته شدن به تخت در مدتهای طولانی شکایت کرده اند. در برخی موارد اسرا در مدت 5 ماه روزانه 13 ساعت روی تخت خود بسته می شدند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها