کد خبر: ۱۷۷۹۵۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۰۹ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر اسپانیا گفته در صورتی که جاسوسی گسترده آمریکا از تماس‌های تلفنی در کشورش اثبات شود، «جاسوسی دوستان و متحدان از یکدیگر اقدامی نامناسب و غیرقابل قبول است.»

ماریانو راخوی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت رئیس سازمان اطلاعات اسپانیا باید برای شهادت دادن در مقابل یک کمیسیون پارلمانی این کشور حاضر شود.

وی گفت: «نکته کلیدی این است که آنچه رخ داده را روشن کنیم و اعتمادی ایجاد کنیم، در غیر این صورت کار کردن برای منافع و حقوق و آزادی‌های شهروندانمان بسیار دشوار است. ما از رئیس سازمان اطلاعات اسپانیا خواسته‌این در پارلمان شهادت دهد.»

روزنامه اسپانیایی «الموندو» بر اساس مدارک «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا به تازگی افشا کرده آژانس امنیت ملی آمریکا از 60 میلیون تماس تلفنی ظرف یک ماه جاسوسی کرده است.

در روزهای گذشته انتشار گزارش‌هایی درباره شنود آمریکا از کشورهای هم‌پیمان خود، به اعتراض‌هایی در سطح بین‌المللی منجر شده است.

طبق این گزارش‌ها، سازمان امنیت ملی ایالات متحده از رهبران، دیپلمات‌ها و شهروندان کشورهایی جاسوسی می‌کرده است که رابطه خوبی با آمریکا دارند؛ از جمله برزیل، فرانسه، آلمان، مکزیک و اسپانیا.

این گزارش‌ها برآمده از اسنادی هستند که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا، درز داده بود.

آمریکا در پی بازگرداندن و محاکمه آقای اسنودن به خاطر انتشار غیرمجاز این اسناد است. او در حال حاضر با پناهندگی موقت، در روسیه اقامت دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها