کد خبر: ۱۷۷۸۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۹ آبان ۱۳۹۲
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال عقیده دارد خداحافظی فرهاد مجیدی در این مقطع از فصل درست نبوده است.

598؛ حسن روشن عنوان می کند، کاپیتان تیم فوتبال استقلال باید در زمان دیگری از دنیای بازیگری خداحافظی می کرد. روشن می گوید، فرهاد مجیدی در عرصه مربیگری خط فکری اش را جدا کند.

 

* فرهاد مجیدی هم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در این باره چه صحبتی دارید؟!

- به نظرم این کار در بدترین زمان ممکن انجام شد و فرهاد می توانست تصمیم بهتری را بگیرد. زمانی که فوتبال بازی می کردم، مشاوران خوبی نداشتم و به همین خاطر از لحاظ مادی و معنوی ضررهایی را متحمل شده بودم. الان داستان فرق می کند و اکثر نفرات مشاوران خوبی دارند و می توانند بهترین استفاده را ببرند. فرهاد قبل از این که دوباره به استقلال بیاید، با من در این خصوص صحبت کرد و به مجیدی گفتم صلاح نیست دوباره لباس استقلال را بپوشد. زمانی که مجیدی به استقلال آمد مدیران باشگاه گفتند پولش را در سه قسط می دهند، امکان دارد نیمکت نشین باشد و کاپیتان هم بازیکن دیگری خواهد بود! وقتی این شرایط را دیدم به عنوان یک بزرگتر و خیرخواه به مجیدی گفتم فوتبالش را در استقلال ادامه ندهد اما خودش تصمیم گرفت دوباره آبی پوش شود. فرهاد به من گفت از مس کرمان و یک تیم قطری پیشنهاد دارد و من هم اعلام کردم فوتبالش را در خارج از ایران ادامه بدهد و این کار برای وجهه خودش هم خوب بود. به بخش دیگر قضیه هم باید اشاره کرد که بازیکنی در این مقطع از فصل چنین تصمیمی نمی گیرد مگر این که از ابتدای فصل برنامه ریزی اش را انجام داده باشد که مثلا در فلان تاریخ می خواهد از فوتبال برود. الان استقلال مشکلات بسیاری دارد و تعدد بازیکنان مصدوم باعث شده تا کارش دشوار شود و این کار وجهه مجیدی را هم خراب می کند.

 

* مجیدی هم به مانند سایر بازیکنان بزرگ خداحافظی غریبانه‌ای داشت. در این خصوص چه نظری دارید؟

- در فوتبال ایران این مساله غیرعادی نیست و همیشه این اتفاقات رخ می دهد. قبل از فرهاد، مهدوی کیا به آن شکل از عرصه بازیگری خداحافظی کرد و نمونه های بسیاری هستند که این اتفاقات برایشان به وجود آمده بود. ببینید در همین قطر و امارات که نزدیک خودمان هستند چگونه برای بازیکنان خود مراسم خداحافظی می گیرند و چه برنامه هایی تدارک می بینند! وقتی آنها را نگاه می کنیم، بیشتر به حال فوتبال خودمان افسوس می خوریم که چرا این برخوردها و رفتارها می شود.

 

* قبل از بازگشت دوباره مجیدی طرفداران پروپا قرص حجازی از این بابت گله کردند که شاگرد مکتب حجازی نباید با امیر قلعه‌نویی کار کند.این مساله را چطور ارزیابی می‌کنید؟!

- فرهاد این چیزها را می دانست و به همین خاطر خیلی از مسائل را به جان خرید تا بتواند برای استقلال بازی کند. این کار قطعا در وجهه مجیدی نزد طرفداران حجازی تاثیر منفی گذاشته و خودش هم به آن آگاهی دارد.

 

* در هفته‌های اخیر هم شائبه دوپینگی بودن فرهاد مطرح شده بود. این مساله به خداحافظی‌اش ارتباطی دارد؟!

- همه چیز در این فوتبال امکان دارد. زمانی که خودم بازی می کردم، برای این که درد مصدومیت را تحمل کنم، آمپول کورتون می زدم و بازی می کردم. الان اگر همین آمپول زده شود، بازیکن، مربی و پزشک همه با هم محروم می شوند. همان طور که علی مرادی چند سال بعد از پایان دوران ورزشی حسین رضازاده صحبت هایی را درباره دوپینگ مطرح کرد، شاید چند سال دیگر این موضوع در فوتبال تکرار شود.

 

* البته مجیدی نیز نسبت به گرفتن تست دوپینگ هم معترض بود و می‌گفت این کار نباید صورت بگیرد؟!

- نمی خواهم عینک بدبینی به چشمم بزنم و مسائل را تیره و تار ببینم. گفتم همه چیز در این فوتبال احتمال دارد و این که بازیکنی در سن و سال مجیدی به این خوبی و چالاکی می دود و بازی می کند، هم می تواند نشان از آمادگی اش داشته باشد و هم احتمال دارد اتفاقات دیگری رخ بدهد که از آن بی خبر هستیم.

 

* فرهاد اعلام کرده می‌خواهد وارد عرصه مربیگری شود. در این خصوص چه نظری دارید؟

- امیدوارم مجیدی در این عرصه به مانند دوران بازیگری اش موفق باشد و یک توصیه هم برایش دارم. به مجیدی می گویم به حزب و گروهی وابسته نباشد و خط فکری اش جدا باشد تا بتواند در مربیگری عملکرد پرفروغی را از خود برجای بگذارد و موفقیت ها را در آغوش بگیرد. مجیدی اگر بخواهد درگیر این گروه و آن گروه شود، لطماتش را می بینید و باید مراقب این مسائل باشد.

برنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها