کد خبر: ۱۷۷۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
يك كارشناس ارشد امور اجتماعي گفت: زناني كه ساعات طولاني بيرون از منزل كار مي‌كنند، در برابر توقعات و خواسته‌هاي همسر خود تحمل كمتري دارند كه علت آن كار كردن همپاي مردان است.
به گزارش 598 پريچهر ملكوتي در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» رفع فقدان مالي را تنها حُسن اشتغال زنان بيان كرد و اظهار داشت: خستگي تنها نتيجه اشتغال زنان به شمار مي‌رود.

وي گفت: زناني كه ساعات طولاني بيرون از منزل كار مي‌كنند، به دليل مشغله زياد و خستگي، توقعات بين فردي خصوصاً از همسر در آنها افزايش پيدا مي‌كند؛ محيط كاري كه در آن ارباب رجوع زياد است، خستگي بيشتري را به وجود مي‌آورد.

اين كارشناس ارشد امور اجتماعي با اشاره به اينكه زنان خانه‌دار بيشتر به امور همسر خود رسيدگي مي‌كنند، افزود: اين امر در زنان شاغل كمتر ديده مي‌شود، اين دسته از زنان اذعان دارند كه هم‌پاي همسر خود كار كرده و توقع دارند كه همسرشان در انجام امور منزل به آنها كمك كنند؛ در صورتي كه اين امر محقق شود از بسياري مشكلات و آسيب‌هاي زنان شاعل كاسته خواهد شد.

ملكوتي تأكيد كرد: ساعات طولاني اشتغال زنان بر روابط زناشويي آنها تأثير منفي مي گذارد؛ سختي كار، دور بودن از منزل و درگيري با محيط كار انرژي را از زنان شاغل مي‌گيرد و همين مسئله باعث مي‌شود كه آنها ديگر توان و ميلي براي برآورده‌كردن نيازهاي شوهر خود نداشته باشند.

وي بيان داشت: زناني كه ساعات طولاني بيرون از منزل كار مي‌كنند آمادگي رودرويي مستقيم با خشونت را بيشتر از زنان خانه‌دار دارند ضمن اينكه اين دسته از زنان در برابر توقعات و خواسته‌هاي همسر خود تحمل كمتري دارند كه علت آن كار كردن همپاي مردان است.

اين كارشناس ارشد امور اجتماعي، رسيدگي به امور همسر و پذيرايي از وي را در زنان شاغل نسبت به زنان خانه‌دار كمتر دانست و اظهار داشت: آرامش و رسيدگي به ظاهر و سلامت جسم در زنان خانه‌دار بيشتر از زنان شاغل است.

ملكوتي در پايان خاطرنشان كرد: يك زن در محيط كار و خانواده مي‌تواند ايفاي نقش مثبتي داشته باشد تا بلوغ فكري و رواني همزمان با بلوغ جسمي باشد؛ متأسفانه عدم هماهنگي اين دو باعث بروز مشكلات و آسيب‌‌هاي اجتماعي در خانواده و جامعه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
از تاثیر اشتغال زنان بر فرهنگ قوانین اصول خود کار بحث و گزارش تهیه کنید
----------------
مثل باری به هر جهت کار کردن بعضی نسوان که به کار به عنوان پر کردن اوقات فراغت نگاه میکنند یا 1 نوع فرار از محیط بسته منزل . ارتباط گیری هر چند مثبت با دیگران .
این طرز فکر باعث سو استفاده قانون کارفرما و عوامل دیگر میشود .
به طوری که انواع ظلم بر مردان به عنوان نان اور خانواده میگردد .
-----------
دم دست بودن خیل عظیم زنان اماده به کار در این دوران ( برده داری مدرن ) موجب افت سقف حقوق و مزایا - افسردگی مردان و جامعه - و.....
انواع ضربه به کلیت اقتصاد کشور و منزل میگردد.
--------------
من تجارب بسیاری در این ضمینه دارم :
مثلا :
برای تعمیر 1 دسگاه به کارخانه دستمال کاغذی رفتم .
از 15 زن حاضر تنها 4 نفر بیمه و همه با سقف 300 تومن در حالی که 8 ماه حقوق نگرفته بودند . از خانمی پرسیدم چقدر حقوق میگیری گفت در این 8 ماه 50 تومن در حالی که شوهرش در 1 امامزاده به شغل حفر قبر مشغول بود .
در مراجعه به اداره کار ان شهرستان با استقبال از گزارشم مواجه و اسامی انها را برای بازدید دادم . اما روز بعد اکثر زنان ( بازی گر نه کارگر ) از کار من ناراحت بودند . در ان کارخانه تنها مرد هم نگهبان هم باربر و غیره بود ...
-----------
بطور کل فرهنگ و چرائی کار نزد مردان توجیه نشده چه برسه به زنان انها اصلا از حقوق خود ( کار - کارگری - کارمندی ) واقف نیستند .
بطور کلی این جهل باعث ضربه خوردن خود و همکار کنار دستی میشود .این سیکل همان چیزی است که سرمایه دار پلید بی هزینه و به شدت از ان استقبال میکند .
----------
بیایم حقوق صنفی خویش را از قانون و مدیران باز ستانیم .
این اقای یامین پور هم درست میگه . اما نباید نق نزدن را هم ترویج کرد .
-------------
یا حق
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
مرد با غیرت هیچموقع حاضر نیست از پولی که زن می یاره تو خونه بخوره و یا بذاره بچه هاش با پولی که زن آورده بزرگ بشن - مرد اگر مرد است نباید اجازه به کار کردن به زن بدهد - و اگر نامرد است که هیچ ...........................در قدیم چنین بود اما حالا................................
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها