کد خبر: ۱۷۷۶۲۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پروژه تولید پلت‌فرم ملی با بودجه 150 میلیارد تومانی مصوب به جای صنعت به دانشگاه‌ها سپرده شده است.

به گزارش 598 شهرام‌ آزادی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: ‌حدود دو سال پیش شورای عطف بودجه ۵۰ میلیارد تومانی را برای طراحی پلت‌فرم ملی خودرو تصویب کرده و اجرای این پروژه را به دانشگاه‌ها سپرد.

وی با بیان این‌که چند ماه پیش در اواخر دولت قبلی این بودجه به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: ‌این در حالی است که از ابتدا این پروژه دچار انحراف شده و به جای تعریف آن در صنایع، این کار به دانشگاه‌ها سپرده شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دانشگاه‌ها تاکنون تجربه‌ای در حوزه طراحی موتور، گیربکس و دیگر اجزای خودرو نداشته‌اند و اصولا در دنیا نیز این کار نه در دانشگاه‌ها بلکه در صنایع خودروسازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با این حال در این پروژه طراحی موتور به دانشگاه امیرکبیر، طراحی گیربکس و سیستم انتقال قدرت به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، طراحی بقیه قطعات و بدنه خودرو به دانشگاه علم و صنعت و انجام تست‌های صحه‌گذاری خودرو به دانشگاه تهران سپرده شده است.

آزادی با بیان این‌که مطمئنا این پروژه به دلیل فقدان تجربه لازم در دانشگاه‌ها به نتیجه نرسیده و شکست خواهد خورد، خاطرنشان کرد: ‌در شرایطی که طراحی پلت‌فرم‌های ملی در دو شرکت بزرگ خودروسازی به دلیل کمبود منابع مالی به کندی پیش می‌رود، درست نیست بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی بدون هیچ نتیجه‌ای در دانشگاه‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: ‌هیچ خودروسازی در اجرای این پروژه مشارکت نکرده زیرا براساس اصول و استانداردهای جهانی طراحی خودرو باید در صنایع خودروسازان صورت گرفته و دانشگاه‌ها نیز باید به اجرای پروژه‌های تحقیقاتی بپردازند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: ‌امیدواریم در دولت جدید با توجه به کمبود بودجه و منابع ملی به این موضوع توجه شود. نباید ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه ملی صرف پروژ‌ه‌ای شود که محکوم به شکست است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها