کد خبر: ۱۷۷۵۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
کاپیتان پرسپولیس گفت: «مطمئن باشيد كي روش سبك و كلاس بازي من را دوست دارد و از عملكردم راضي است.»

598؛ محمد نوري كم مصاحبه شده. خودش مي گويد به خاطره تمركز بيشتر است و دوست ندارد به خاطر مصاحبه با رسانه ها تمركزش را از دست بدهد. اما خيلي ها خلاف اين نظر را داشته و معتقدند كه بازوبند كاپيتاني تا حدي او را جوگير كرده است. با خودش تماس گرفتيم تا دليل دوري اش از رسانه ها، صدرنشيني پرسپوليس و وضعيت خودش و پرسپوليس گفتگويي را با او ترتيب دهيم.

 

* محمد آقا كجايي؟ خيلي كم پيدا شده اي؟

- هستم در خدمتتان. اين طوري راحت ترم. دوست دارم تمركزم را بگذارم روي بازي هاي تيم. مي خواهم تمركز داشته باشم و فكر مي كنم هرچه كمتر مصاحبه كنم بهتر است.

 

* چقدر سخت مي گيري!

- باور كنيد سخت هم هست. برآورده كردن خواسته 35 ميليون هوادار عاشق و متعصب پرسپوليس كار آساني نيست. به خصوص آن كه ما در اين چند سال براي اولين بار است كه طعم صدرنشيني را مزه مي كنيم. به همين خاطر مي گويم. بايد تمام هدف من و همينطور بقيه بازيكنان پرسپوليس اجابت كردن خواسته هواداران باشد تا به اميد خدا بتوانيم در آخر فصل قهرمان 2 جام شويم.

 

* از وضعيت تيم بگو.

- شكر خدا وضعيتمان خوب است. به هارموني و هماهنگي خوبي دست پيدا كرده ايم. ما واقعا اين فصل تيم خوبي داريم. اگر چه در چند مقطع هم نتوانستيم امتيازات را كامل بگيريم اما از همان ابتدا با هدف حركت كرديم. حالا هم خدا را شكر كه صدرنشين هستيم و اميدوارم اين صدرنشيني را هم حفظ كنيم. چون به معناي واقعي كلمه حفظ صدرنشيني سخت تر ازرسيدن به آن است.

 

* راستی از صدرنشيني پرسپوليس گفتي. گويا در مصاحبه بعد از بازي هم گاف داده بودي و گفته بودي كه بعد از مدت ها طعم صدرنشيني را چشيديم....

- خوب يعني چه؟ چه گافي؟

 

* آخر خيلي ها گفتند اين اولين صدرنشيني تو با پرسپوليس بوده و قبلا اين اتفاق نيفتاده كه از رسيدن دوباره به آن صحبت كردي!

- چه كسي گفته؟ من 4 سال است كه در پرسپوليس بازي مي كنم و در اين سال ها در چندين مقطع صدرنشين شده ايم. هر چند كه صدرنشيني با اين تيم در هفته چهاردهم و در آستانه نيم فصل براي من يكي كه لذت خاصي دارد. فقط بايد كه تحت هر شرايطي كه شده اين موقعيت را حفظ كنيم كه من معتقدم مي توانيم.

 

* خيلي مطمئن حرف مي زني!

- چون توانائي هاي تيمم و همبازيانم را مي شناسم. همانطور كه گفتم ما امسال تيم و كادر فني خوبي داريم و اگر كمي قدر خودمان را بدانيم قطعا مي توانيم برنده هر 2 جام شويم.

 

* خودت چطور؟ از عملكرد خودت در اين فصل راضي هستي؟

- در 6-5 هفته اول نه. خستگي مسابقات باشگاهي و به خصوص ملي كه در پايان ليگ قبل انجام شد فشار زيادي را روي ما ايجاد كرد. اما هر چه گذشت به لطف خدا وضعيتم بهتر شد و توانستم آنچه مد نظر مربيان و خودم بود را در زمين پياده كنم. به خصوص با تغيير پستي كه در منطقه بازي من ايجاد شده.

 

* يعني حضور در پست هافبك دفاعي؟ اصلا پست تو در پرسپوليس چيست؟ گويا در هر بازي با نظر دايي منطقه اي كه بازي مي كني به تناوب عوض مي شود؟

- اگر 1-2-3-4 بازي كنيم كه در پست هافبك دفاعي بازي مي كنم اگر هم  سيستم تيم 2-4-4 دياموند (لوزي) باشد كه با نظر علي آقا در پست هافبك چپ به ميدان مي روم.

 

* با اين تغيير پست هاي پياپي مشكلي نداري يا به قول معروف اين تغيير پست تو را  اذيت نمي كند؟

- اصلا. تمام هدف من اين است كه خواسته مربي را در زمين انجام دهم. رضايت علي آقا از هر چيزي براي من مهم تر است. چون او به عنوان مربي تشخيص مي دهد كه تيم در هر مسابقه چه كم و كاستي دارد. من هم هدفم اين است كه با انجام فرامين مربي به تيمم كمك كنم و باعث رضايت هوادان و كادر فني شوم. در تيم ملي هم همينطور است.

 

* اما خيلي از كارشناسان معتقد هستند كه نسبت به چند فصل اخير به خصوص فصل گذشته افت محسوسي داشتي و به همين خاطر پس از دعوت به تيم ملي در همين اردوي آخر هجمه فوق العاده زيادي عليه كارلوس كي روش به راه افتاد.

- همانطور كه گفتم شايد اين نظريه در مورد من در 6-5 هفته اول صدق مي كرد اما به لطف خدا به شرايط خوبم برگشتم و اين اواخر هم در پرسپوليس بازي مي كنم و مربي ام از من رضايت دارد و هم تيم ملي.

 

* قبول داري كه در غياب نويدكياي مصدوم و جباري نا آماده كي روش حساب خاص و ويژه اي روي تو باز كرده؟ آيا مي تواني جواب اين اعتماد را به عنوان تنها هافبك بازيساز كلايسك فوتبال ما در غياب اين 2 مهره بدهي؟

- همانطور كه قبلا گفتم تمام تلاش من پياده كردن دستورات تاكتيكي و فرامين مربيانم در داخل زمين است. چه در پرسپوليس و چه در تيم ملي. ضمن اينكه مطمئن باشيد كي روش سبك و كلاس بازي من را دوست دارد و از عملكردم راضي است كه به قول شما با اين هجمه اي كه وجود داشت باز هم من را به تيم ملي دعوت كرد وگرنه او با هيچ كس تعارف ندارد.

 

* پس با اين همه مخالف و نقدهايي كه عليه ات مي شود و وجود دارد چه خواهي كرد؟

- هيچي! مگر بايد كاري بكنم؟ ضمن احترام به تمام كارشناسان و اهالي فن اصلا برايم مهم نيست كه منتقدانم چه مي گويند و چه مي نويسند و در مورد كيفيت بازي هايم در پرسپوليس و تيم ملي چه قضاوتي مي كنند. مي داني بيش از تمام اينها چه چيزي برايم مهم است؟!

 

* نظر دايي و كي‌روش!

- آفرين. نظر مربيانم. من فقط نظر آنها برايم مهم است نه بقيه.

 

* خوب حالا كه اين قدر مربيانت را دوست داري نبود دايي در كنار زمين چقدر در روند كاري شما تاثير داشت؟

- اين يك واقعيت است كه حضور دایی در کنار زمین براي تك ك ما قوت قلب است اما  از حق نبايد گذشت كه آقا کریم هم که یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران است.. او در اين 2 مسابقه کنار زمین دلسوزانه فریاد زد و زحمت كشيد. امیدوارم مربیان ما دیگر محروم نشوند و این دو اسطوره و بزرگ پرسپوليس و فوتبال كشورمان کنار همدیگر روی نیمکت پرسپولیس بنشينند.

 

* كيفيت زمين تختي آن قدر كه بچه هاي پرسپوليس مي گويند بد است؟

- دیگر دوست ندارم درباره زمين تختي حرف بزنم. اما هم ما و هم خود راه‌آهنی‌ها در کارهای تاکتیکی در اين چمن به بن‌بست خوردند. ما به دنبال فوتبال زیبا هستیم قطعا بازی‌های پرسپولیس در زمین‌های صاف مثل آزادی را نمی‌توان با بازی در زمین راه‌آهن مقایسه کرد. باور كنيد برای مهار توپ فقط باید چند دقیقه کار انجام مي داديم. خوب اين خودش به خودي خود انرژی یک بازیکن را كاملا می‌گیرد.

 

* راستي مدتي تو ضربات ايستگاهي پرسپوليس را مي زدي. چرا ديگر پشت ضربه ها نميروي؟

- همه چیز در تمرینات توسط کادر فنی اعلام می‌شود. به نظر من خلعتبری خیلی خوب از این فرصت استفاده کرد و گل زیبایی را به ثمر رساند. این هم هنر بازیکنان پرسپولیس است.

 

* و محروميت از بازي بعد؟

- داور كاملا در آن صحنه اشتباه كرد. فكر مي كنم جوگير شده بود! توپ درآن صحنه به طور كامل در اختيار من بود. اما داور اشتباه كرد. هم در مورد دادن كارت زرد به من و هم در مورد نپذيرفت گل ما كه كاملا سالم بود. به هرحال ما در اين چند فصل و به خصوص در ليگ امسال كم از داوري نكيشيديم. اين هم اضافه شد.

بانک ورزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها