کد خبر: ۱۷۷۴۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
آیت الله عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی از علمای شهیر کرمانشاهی که از دوستان و همراهان قم و نجف امام موسی صدر بودند، صبح امروز، سه شنبه هفتم آبان ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی متولد سال 1302 و فرزند آیت الله حاج شیخ محمد هادی جلیلی است و پدر وی از روحانیان خوش نام و معروف کرمانشاه بود.وی در کنار تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داد. وی درس آموخته حوزه های علمیه قم و نجف و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران است. ایشان بعد از فوت پدرش به دستور آیت الله بروجردی به کرمانشاه رفت و حوزه علمیه آنجا را از طرف آیت الله بروجردی اداره کرد. این دوران 25 سال و تا آغاز دفاع مقدس ادامه یافت. وی از جمله دوستان بسیار صمیمی امام موسی صدر است که در تهران و نجف نیز همراه امام بود.
 
کتاب «من و آقاموسی» که انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر آن را در سال 1390 منتشر کرد، مجموعه‌ای از خاطرات این عالم بزرگوار از امام موسی صدر است که به همراه تصویر بخش‌هایی از مصاحبۀ گروه تاریخ شفاهی این مؤسسه با ایشان منتشر شده است.  امام موسی صدر در نامه ای به آیت الله جلیلی نوشته است: «برادر گرامی و سرور عزیز اجازه بده بزبان ایام دوستی و جوانی شعری برایت بنویسم. آنکه دائم هوس سوختن ما می کرد(که حتماً تو نبودی) کاش می آمد و از دور تماشا می کرد. سوختنی همه جانبه و دردناک که جسم و روح و قلب و عقل همه در سوز و گداز بود و الحمدالله الذی لا یحمد علی مکروه سواء و در میان این طوفان آتش و خون و در برابر سیل سهمگین تیرهای ناروا یاد محبت ها و نوازش ها و واقع بینی ها وحق طلبی ها و حق گویی های جلیل عزیز دلنواز و مرهم زخمهاست.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها