کد خبر: ۱۷۷۴۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
دولت پرو روز سه‌شنبه اعلام کرده که همچنان منتظر است تا مقامات کاخ سفید در خصوص جاسوسی از این کشور آمریکای لاتینی توضیحاتی مجاب کننده ارائه کنند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«بی بی سی موندو»؛ مقامات کشور پرو روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کردند که منتظرند تا مقامات واشنگتن در خصوص جاسوسی از این کشور توضیحاتی مجاب کننده ارائه کنند.

وزارت خارجه پرو در این بیانیه ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه مقامات کاخ سفید در خصوص این مسئله توضیح داده اند را تکذیب کرده و اخبار منتشر شده در این خصوص را "شایعه" خوانده است.

در قسمتی از این بیانیه چنین آمده است: نه ادا ریواس، وزیر خارجه پرو و نه هیچک از مقامات پرویی هیچ بیانیه ای که نشان دهنده ارائه توضیحات از سوی مقامات آمریکایی باشند را از سوی مقامات آمریکایی دریافت نکرده اند.

وزیر خارجه پرو در این بیانیه این اقدام مقامات کاخ سفید را محکوم کرده و این اقدام را اقدام غیرقانونی و در تناقض با قوانین بین المللی دانسته است که به حاکمیت کشورها صدمه وارد می کند.

چندی پیش ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا اطلاعات و اسنادی منتشر کرد که نشان می داد سازمان سیا بسیاری از ارتباطات اینترنتی و تلفنی شهروندان و مقامات کشورهای آمریکای لاتینی را کنترل می کرده است.

این اسناد باعث شده است تا روابط میان بسیاری از این کشورها با دولت واشنگتن تیره و تار گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها