کد خبر: ۱۷۷۰۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
رييس مجلس جمهوري سومالي با قدرداني از ارسال كمكهاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران براي مردم قحطي زده اين كشور گفت: هلال احمر ايران نخستين حامي و منجي مردم مظلوم و ستم ديده سومالي در عبور از مسير پر تلاطم قحطي و خشكسالي اين كشور است.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اعزامي ايرنا،'شريف حسين شيخ ادن' روز سه شنبه در حاشيه ديدار با اعضاي دومين گروه اعزامي جمعيت هلال احمر به سومالي درساختمان تشريفات مجلس اين كشور به خبرنگار ايرنا، افزود: بيش از يك سوم جمعيت سومالي با خطرمرگ ناشي از گرسنگي و قحطي روبرو هستند اين در حالي است كه ارسال كمك هاي بين المللي به كندي صورت مي گيرد.
وي گفت: در طول سه هفته گذشته بيش از 45 هزار آواره جديد متاثر از فقر ، قحطي و خشكسالي به موگاديشو پايتخت سومالي وارد شده اند. آنها در دسته‌هاي كوچك و پس از طي كردن كيلومترها پياده‌روي طاقت فرسا به اميد يافتن مكاني امن تر براي دسترسي به آب آشاميدني سالم و بهداشتي و دريافت مقداري غذا به اين شهر مهاجرت كرده اند.
رييس مجلس جمهوري سومالي با انتقاد از برخي از كشورهاي اسلامي كه بي تفاوت از اين واقعه مي گذرند خطاب به آنها ادامه داد:اي كشورهايي كه بر روي ذخاير طلاي سياه خوابيده ايد و به دنبال كسب مزاياي دنيوي خود هستيد، آيا سرنوشت مردم محروم و كم برخوردار سومالي و منطقه شاخ آفريقا برايتان اهميت ندارد كه چنين بي پروا در هاله اي از سكوت و بي خبري از مرگ و بي غذايي ساير مسلمانان درماه مبارك رمضان به سر مي بريد؟
شيخ ادن با بيان اينكه طي بيست سال گذشته كشورش درگير جنگ هاي داخلي و گروهي بوده است گفت: هم اكنون كه با ياري خدا گروه افراطي موسوم به الشباب وابسته به القاعده از پايتخت اين كشورخارج شده است، موگاديشو در حال يكدست شدن ثبات سياسي و اجتماعي و ارتقاي سطح مناسبات ديپلماتيك براي ارتباط با ساير كشورها از جمله جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
وي افزود:از رهبري نظام، دولت، مجلس و ملت نوعدوست ايران براي اينكه در خشكسالي و بحران ،برادران و خواهران مسلمان خود را رها نكردند، سپاسگزارم و از آنها درخواست مي كنم به عنوان يك كشور قدرتمند اسلامي به ارسال كمك هاي خود براي آباداني و برقراري صلح و ثبات پايدار در سومالي ادامه دهند.
در اين ديدار ' محمد حسين خوش آمدي ' كاردار سفارت جمهوري اسلامي در كنيا و ' سعيد متاني ' معاون برنامه ريزي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به سومالي ، در پي وقوع قحطي و خشكسالي در منطقه شاخ آفريقا و كشور سومالي بيش از 11 ميليون انسان در وضعيت اسف باري قرار دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها