کد خبر: ۱۷۷۰۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: هرگونه آلودگی از نوع ویروسی یا میکروبی که به وسیله آذوقه یا هر نوع نیازمندی‌های طبیعی توسط دشمنان به کشور وارد شود، تهدید زیستی به شمار می‌رود و مجموعه اقداماتی که در جهت کاهش آسیب‌پذیری جامعه و حفظ سرمایه انسانی انجام می‌شود، پدافند غیرعامل است.

به گزارش 598، علی‌اصغر قوچانی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: ورود برنج‌های آلوده به کشور و یا ورود ویروس سارس به کشور چین نمونه‌هایی از تهدیدات زیستی هستند، هدف از اعمال تهدیدات زیستی، مورد حمله قرار دادن نیروی انسانی یک کشور است.

وی ادامه داد: دشمن از این طریق جمعیت را دچار مشکل می‌کند و به موجب آن هزینه‌های کشور مورد حمله را افزایش. بنابراین وظیفه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی، رصد و پایش این نوع تهدیدات و کنترل این تهدیدات از سرمنشأست.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی پیش از ورود تهدیدی از مرزهای کشور به داخل کشور، اوضاع را به خوبی رصد و کنترل و در صورت وجود آلودگی، تهدید را در همان مرحله متوقف می‌کند.

قوچانی اظهار کرد: وقتی صحبت از تهدیدات زیستی می‌شود، منظور تهدیدات طبیعی از جمله زلزله و سیل نیست، بلکه منظور تهدیدات انسان ساز است که توسط دشمن، عوامل دست نشانده دشمن در داخل و عوامل انسانی به طور ناخواسته پیش می‌آید، چون اولویت نخست پدافند غیرعامل زیستی حفظ جان انسان‌ها و به عبارتی حفظ سرمایه انسانی کشور است، لذا حتی اگر عوامل زیستی ناخواسته ایجاد شود و جان انسان را تهدید کند، نظر پدافند غیرعامل نوعی تهدید تلقی می‌شود.

وی درباره آلودگی ایجاد شده در رودخانه کارون به واسطه ریختن فاضلاب‌های مختلف خانگی، صنعتی و بیمارستانی عنوان کرد: چون در ایجاد آلودگی در رودخانه عوامل انسانی دخیل است، نوعی تهدید به شمار می‌رود، لذا ابتدا محیط زیست وظیفه دارد این موضوع را کنترل و از گسترش آلودگی به این واسطه جلوگیری کند و اقدامات لازم را انجام دهد، اما اگر عمدی بودن قضیه ورود فاضلاب‌ها به رودخانه اثبات شود، پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب‌پذیری مردم جامعه به طور جدی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در استان به خصوص نقاط مرزی در حال فعال شدن است تا بیماری ناشناخته یا ویروس جدیدی که توسط مراکز بهداشتی درمانی روستایی این نقاط گزارش شود، وارد می‌شود و مراحل را تا ارایه راه‌های مقابله با این تهدید پیش می‌برد.

قوچانی اظهار کرد: استان خوزستان دارای 27 شهرستان است که تاکنون در 10 شهرستان قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی راه اندازی شده است و به 17 شهرستان دیگر اعلام شد که به ریاست فرمانداران، قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی را در هفته پدافند غیرعامل (4 تا 10 آبان‌ماه) راه‌اندازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها