کد خبر: ۱۷۶۹۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
منابع خبری از معرفی چهار نامزد برای تصدی منصب نخست وزیری در دولت شایسته سالار تونس خبر دادند

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق، کمیته گفت‌وگوی ملی تونس از توافق بر سر اسامی تعدادی از افراد برای نامزدی جهت تصدی منصب نخست وزیری در دولت جدید خبر داد.
بر اساس این گزارش، همزمان با آغاز رسمی مذاکرات بین دو جریان سیاسی به منظور اجرای مفاد نقشه راه، کمیته دولتی نیز کار بررسی پرونده‌های نامزدهای تصدی منصب نخست وزیری در دولت شایسته سالار جدید را آغاز کرد.
این کمیته در همین رابطه اسامی 4 نفر را که از میان 20 فرد پیشنهادی احزاب سیاسی انتخاب شده‌اند، اعلام کرد.
بر پایه این گزارش، از جمله بارزترین این شخصیت‌ها «احمد المستیری»(88 ساله) رئیس سابق حزب دموکرات‌ سوسیالیست و «محمد الناصر» وزیر سابق امور اجتماعی در دولت «الباجی قاید السبسی» نخست وزیر سابق هستند.
نام «منصور معلی»(84 ساله) نیز در این لیست به چشم می‌خورد.
این سه نفر چندین پست وزارتی را در دولت استقلال تحت ریاست «الحبیب بورقیبه» بر عهده داشته‌اند.
همچنین نام «مصطفی کمال النابلی» رئیس سابق بانک مرکزی نیز در این لیست آمده است.
17 سپتامبر گذشته سندیکاهای شغلی تونس نقشه راهی را به ائتلاف حاکم ارائه دادند تا بر اساس آن به اختلافات میان جناح حاکم و مخالفان پایان داده شود.

بر اساس این نقشه راه «علی العریض»، نخست‌وزیر تونس باید ظرف سه هفته از اولین جلسه گفت‌وگوهای ملی استعفا دهد تا به جای آن دولتی متشکل از شخصیت‌های مستقل و ملی روی کار بیاید.
همچنین بر اساس این نقشه راه باید هیئت عالی مستقل انتخابات که وظیفه برگزاری انتخابات آتی را بر عهده دارد، تشکیل شده و مجلس موسسان باید ظرف چهار هفته از شروع گفتگوها قانون اساسی جدید تونس را تصویب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها