کد خبر: ۱۷۶۹۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، روز یک‌شنبه، از برنامه‌های جاسوسی گسترده واشنگتن در خارج از این کشور حمایت کردند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس»، «مایک راجرز» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اروپایی‌ها به‌خاطر جاسوسی آمریکا از آنها، بایستی از این کشور تشکر کنند نه‌اینکه خشمگین باشند؛ زیرا برنامه جاسوسی حمایت از آنها را تضمین می‌کند».

راجرز در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: «اگر شهروندان فرانسوی از واقعیت این برنامه جاسوسی آگاه شوند قدردانی خواهند کرد؛ برای آنکه این اقدام در راستای حفظ امنیت آنها صورت می‌گیرد همان‌طور که از امنیت آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش حفاظت می‌کند».

«پیتر کینگ» رئیس کمیته فرعی مبارزه با تروریسم و امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز دراین‌باره گفت: «باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) باید از عذرخواهی کردن و قرار گرفتن در موضع دفاعی دست بردارد. حقیقت آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا تاکنون جان هزاران تن را نجات داده است، نه‌تنها در داخل آمریکا بلکه حتی در کشورهای فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای اروپایی».

در پی برملا شدن جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی سران بیش از 30 کشور و نیز ارتباطات الکترونیکی میلیون‌ها شهروند کشورهای مختلف، دولت آمریکا با موجی از انتقادهای گسترده مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها