کد خبر: ۱۷۶۷۷۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
به دنبال آغاز گفتگوهای ملی در تونس، مسئولان این کشور اعلام کردند که اجرای نقشه راه برای حل بحران سیاسی آغاز شده و توافق بر سر بندهای قانون اساسی به دست آمده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، اتحادیه مشاغل تونس اعلام کرد که اجرای نقشه راه این کشور برای حل بحران سیاسی آغاز شده است و بر اساس آن دولتی که جنبش النهضه رهبری آن را بر عهده دارد بر اساس زمانبندی اعلام شده استعفا خواهد داد.

اتحادیه مشاغل تونس در صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد که حسین العباسی، دبیرکل این اتحادیه آغاز اجرای نقشه راه را اعلام کرده است.

پیشتر در 17 سپتامبر سندیکاهای شغلی تونس نقشه راهی را به ائتلاف حاکم ارائه دادند تا بر اساس آن به اختلافات میان جناح حاکم و مخالفان پایان داده شود.

بر اساس این نقشه راه علی العریض، نخست‌وزیر تونس باید ظرف سه هفته از اولین جلسه گفتگوهای ملی استعفا دهد تا به جای آن دولتی متشکل از شخصیت‌های مستقل و ملی روی کار بیاید.

همچنین بر اساس این نقشه راه باید هیات عالی مستقل انتخابات که وظیفه برگزاری انتخابات آتی را بر عهده دارد، تشکیل شده و مجلس موسسان باید ظرف چهار هفته از شروع گفتگوها قانون اساسی جدید تونس را تصویب کند.

همچنین مصطفی بن جعفر، رئیس مجلس موسسان این کشور اعلام کرد که نمایندگان مخالفی که از این مجلس کناره‌گیری کرده بودند، بار دیگر به مجلس پیوسته‌اند.

وی تاکید کرد: با آغازگفتگوها، درباره بیشتر بندهای قانون اساسی که از چند ماه پیش تعطیل شده بود، توافق صورت گرفته است.

مصطفی بن جعفر در جلسه عمومی مجلس موسسان خاطرنشان کرد: جریان‌های سیاسی می‌توانند از اختلافات بگذرند و به راه‌حل‌هایی برای پایان دادن به بحران دست یابند.

تونس در دوره اخیر، صحنه اقدامات خشونت‌آمیز و حملاتی بوده است که به ویژه نیروهای پلیس و ارتش را هدف قرار داده‌ و این مساله باعث شده است که نیروهای امنیتی دولت را به شکست در مبارزه با تروریسم متهم کنند.

نیروهای امنیتی تونس اعلام کردند که شکست دولت در برخورد با پرونده‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم نتیجه‌اش مرگ نظامیان و غیرنظامیان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها