کد خبر: ۱۷۶۷۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در ادامه مواضع چند هفته اخیر خود مدعی شد ایران تنها در عرض چند هفته می‌تواند اورانیوم غنای پایین را به اورانیوم سطح نظامی تبدیل کند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در نشست کابینه این رژیم بار دیگر مدعی شد ایران می‌تواند به سرعت اورانیوم با غنای پایین را به اورانیوم با غنای بالا و مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای تبدیل کند.

نتانیاهو بعد از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو و مطرح شدن احتمال توقف غنی‌سازی در سطح 20 درصد، به شدت از احتمال پذیرفته شدن غنی‌سازی سطح پایین در خاک ایران، احساس خطر کرده است. وی در این مدت از هر تریبونی برای ابراز مخالفت با هرگونه غنی‌سازی در ایران استفاده کرده. نتانیاهو در این مسیر راهبرد جدیدی را در پیش گرفته که در آن با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری هسته‌ای، مدعی می‌شود ایران می‌تواند به سرعت به غنی‌سازی 90درصد دست پیدا کند.

موسسه آمریکایی علم و امنیت بین‌الملل هم تمرکز اصلی فعالیت خود را بر برنامه هسته‌ای ایران گذاشته و عملا سخنگوی به ظاهر علمی مقامات صهیونیست به شمار می‌آید، این هفته با انتشار گزارشی تلاش کرد ادعاهای نتانیاهو را موجه و با پشتوانه علمی نشان دهد. اخیرا رهبر جمهوری‌خواهان کنگره نیز خط مشابهی را پی گرفته و مدعی شده است ایران در عرض یک ماه می‌تواند به اورانیوم نظامی دست پیدا کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در نشست کابینه گفته است: ایران قصد دارد غنی‌سازی اورانیوم در سطح 20درصد را متوقف کند، اما بحث در این مورد بی‌فایده است. این موضوع وقتی به این نکته توجه می‌کنیم که ایران با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی خود می‌تواند در عرض چند هفته اورانیوم را از 3.5درصد به غنای 90درصد برساند، بی‌اهمیت جلوه می‌کند.

وی افزود: فشارها بر ایران باید همچنان ادامه داشته باشد، چراکه این کشور حتی در حین مذاکرات به غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی روزهای 16 و 17 آبان در ژنو سوئیس برگزار می‌شود که لابی صهیونیست در تلاش است تا نمایندگان کنگره را به تصویب دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران، وا دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها