کد خبر: ۱۷۶۷۳۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی، امروز یکشنبه، در ادامه مواضع چند هفته اخیر خود، مدعی شد ایران فقط در عرض چند هفته می‌توانند اورانیوم غنای پائین را به اورانیوم سطح نظامی برای تولید بمب هسته‌ای تبدیل کند.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نتانیاهو پس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو و مطرح شدن احتمال توقف غنی‌سازی در سطح 20 درصد، به شدت از احتمال پذیرفته شدن غنی‌سازی سطح پائین در خاک ایران، احساس خطر کرده است.


وی در این مدت از هر تریبونی برای ابراز مخالفت با هرگونه غنی‌سازی در ایران استفاده کرده.


نتانیاهو، در این مسیر، راهبرد جدیدی را در پیش گرفته که در آن با اشاره به پیشرفت‌ های ایران در زمینه فناوری هسته‌ ای، مدعی می‌ شود ایران می‌ تواند به سرعت به غنی‌ سازی 90 درصد دست پیدا کند.


«موسسه آمریکایی علم و امنیت بین‌الملل» هم تمرکز اصلی فعالیت خود را بر برنامه هسته‌ ای ایران گذاشته و عملا سخنگوی به ظاهر علمی مقامات صهیونیست به شمار می‌آید.


این موسسه در این هفته با انتشار گزارشی تلاش کرد ادعاهای نتانیاهو را موجه و با پشتوانه علمی نشان دهد.


به تازگی رهبر جمهوری‌ خواهان کنگره نیز با پی گرفتن خط مشابهی مدعی شده است ایران ظرف یک ماه می‌ تواند به اورانیوم نظامی دست پیدا کند.


نتانیاهو افزود: ایران قصد دارد غنی‌ سازی اورانیوم در سطح 20 درصد را متوقف کند، اما بحث در این مورد بی‌ فایده است؛ وقتی به این نکته توجه می‌کنیم که ایران با توجه به پیشرفت‌ های تکنولوژیکی خود می‌ تواند در چند هفته اورانیوم را از 3.5 درصد به غنای 90 درصد برساند.
    
وی افزود: فشارها بر ایران باید همچنان ادامه داشته باشد، چراکه این کشور حتی در حین مذاکرات به غنی‌سازی ادامه می‌دهد.


دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی روزهای 16 و 17 آبان در ژنو سوئیس برگزار می‌ شود که لابی صهیونیست در تلاش است تا نمایندگان کنگره را به تصویب دور جدیدی از تحریم‌ ها علیه ایران، وا دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها