کد خبر: ۱۷۶۷۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
وزیرخارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا تنها از رئیس‌جمهور قانونی و منتخب در مصر حمایت می‌کند نه شخص یا جریان خاص.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاجل»، «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش از هر رئیس‌جمهور قانونی و انتخاب شده از سوی ملت مصر چه محمد مرسی و چه غیر از او حمایت می‌کند. زیرا به تصمیمات ملت مصر احترام می‌گذارد و چیزی جز توانایی و قدرت مصر را نمی‌خواهد زیرا تنها تضمین حفظ امنیت و ثبات منطقه همان است.

وی افزود: ترکیه از شخصیت‌ها یا گروه‌های مشخصی حمایت نمی‌کند اما از رئیس‌جمهور منتخب یا هر شخص دیگری که از طریق انتخابات انتخاب شود، حمایت می‌کند. ترکیه این موضع را به خاطر خود مصر گرفته است و چیزی جز قدرتمند ماندن مصر و ارتش آن نمی‌خواهد.

داوود اوغلو گفت: از آغاز بهار عربی، ترکیه به تمام تصمیمات و خواسته‌های ملت‌ها در تونس، لیبی، یمن و حتی مصر احترام گذاشت زیرا این ملتهای عربی خواستار انتخاباتی آزاد و عادلانه بودند.

وی تصریح کرد: من نخستین وزیر خارجه‌ای بودم که بعد از انقلاب 25 ژانویه برای حمایت از این انقلاب و مرحله انتقالی به مصر سفر کردم. زیرا ما به مطالبات ملت مصر احترام می‌گذاریم. شخصیت‌ها برای ترکیه مهم نیست اما طرفی که می‌تواند تصمیم بگیرد مرسی خوب است یا بد، تنها ملت مصر است نه ارتش یا ترکیه یا هر دولت دیگری. شاید مرسی خطاهایی مرتکب شده باشد اما تمام روسای جمهور از جمله در ترکیه اشتباه می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها