کد خبر: ۱۷۶۶۸۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
قائم مقام وزارت اقتصاد دولت حماس در غزه اعلام کرد که تخریب تونل‌های نوار غزه باعث وارد آمدن ماهیانه 230 میلیون دلار به غزه شده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، «حاتم عویضه» امروز طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری گفت که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در نوار غزه به دلیل تخریب تونل‌های نوار غزه و محدودیت‌هایی که مسئولان مصری اعمال می‌کنند 3 درصد کاهش یافته است.

وی افزود که اقتصاد داخلی غزه از 30 ژوئن گذشته تا کنون به دلیل عملیات ارتش مصر برای تعطیلی تونل‌های نوار غزه، ماهیانه 230 میلیون دلار خسارت متحمل شده است.

وی تصریح کرد که در صورت ادامه اقدامات مصری علیه تونل‌های نوار غزه نرخ بیکاری در پایان سال 2013 به 43 درصد خواهد رسید در حالی که در دو سال گذشته به 27 درصد کاهش یافته بود.

عویضه اشاره کرد که اقتصاد داخلی غزه برای رفع 40 درصد از نیازهای اساسی خود از مواد ساخت و ساز، مواد خام و مواد ضروری تولیدات، به تونل‌های نوار غزه متکی است.

وی تصریح کرد حجم کالاهایی که رژیم صهیونیستی اجازه واردات آن از طریق گذرگاه کرم ابو سالم را می‌دهد، بین 35 تا 40 درصد نیازهای غزه است و اغلب آن نیز کالاهای مصرفی است که برای توسعه اقتصاد نمی‌توان به آن تکیه کرد.

عویضه همچنین اشاره کرد که اسرائیل در برابر صادرات کالا از غزه به خارج کارشکنی می‌کند و از اوایل سال 2013 تا کنون تنها به 99 کامیون اجازه عبور داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها