* فعالیت های مختلف سازمان اوج
وی با اشاره به این مضامین این طرحها ادامه داد: طرحهای مربوط به 17 هزار شهید ترور، طرح های شعار «جنگ، کار تا پیروزی» و « ادامه دارند هنوز...» از جمله این طرحها بود که دوستان ما در خانه طراحان گرافیک طراحی کردند و با حمایت سازمان هنری- رسانه ای اوج در این زمینه اقدام به تبلیغات شهری شد که با استقبال عمومی نیز مواجه شد.
*بیلبوردهای صداقت آمریکایی ربطی به سیاست خارجی دولت یازدهم ندارد
او درباره طرحهای صداقت آمریکایی گفت: طراحی آثار صداقت آمریکایی مربوط به اسفندماه سال گذشته میشود که پایان کار دولت دهم بود و همان زمان بحثهای مذاکره با آمریکا مطرح شده بود و این طرحها نیز به این مناسبت طراحی و آماده شد اما با فروکش کردن این مباحث، این طرحها را برای استفاده به مناسبت 13 آبان نگه داشتیم و بنابراین این آثار هیچ ارتباطی به دولت یازدهم نداشت.
حسنی با تأکید بر اعلام حمایت سازمان هنری- رسانهای اوج از روند مذاکرات دولتمردان جمهوری اسلامی ایران گفت: همه دوستان ما در سازمان هنری- رسانهای اوج و هنرمندان این مجموعه از روند مذاکرات دولتمردان جمهوری اسلامی ایران حمایت میکنند و طرحهای صداقت آمریکایی به معنای مخالفت با مذاکرات دولتمردان ایران با آمریکا نیست.
*طرح های صداقت آمریکایی با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سطح شهر نصب شد
مدیرعامل سازمان هنری- رسانهای اوج درباره دریافت مجوز برای نصب طرحهای صداقت آمریکایی در سطح شهر تهران توضیح داد: این طرحها با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سطح شهر نصب شده است که در چهارچوب توافقات فیمابین سازمان هنری – رسانهای اوج و سازمان زیباسازی شهرداری تهران بوده است.
وی افزود: سازمان زیباسازی دو نماینده برای تأیید این طرحها داشت که یکی از این دو نماینده، سه هفته پیش به یکی از دستگاه های دولتی مأمور شد و رفت اما نماینده دیگر این سازمان، طرحهای صداقت آمریکایی را بررسی و تایید کرد و بنابراین این آثار درچهارچوب تفاهم نامه میان سازمان هنری- رسانهای اوج و سازمان زیباسازی مسیر تصویب را طی کردند.
*دوستان نگران سوء تفاهم دولت با شهرداری بودند
حسنی با اشاره به جمعآوری زودهنگام این طرحها از سطح شهر گفت: من احساس دوستانمان در شهرداری تهران را درک میکنم چرا که تلقی آنها این بود که تبلیغات شهری صداقت آمریکایی ممکن است منجر به سوء تفاهم دولتمردان نسبت به شهرداری تهران شود و این تصور به وجود آید که شاید شهرداری میخواهد اقدامات و روند مذاکرات دولت را زیر سوال ببرد، در حالی که شهرداری تهران در طراحی این آثار نقشی نداشت و طبیعی است که این اقدام با طراحی آنها پیش نرفته است.
*مشخص است که هجمه رسانه ای دشمن برای چیست
او تأکید کرد: ما از اتفاقی که برای این آثار افتاد ناراحت نیستیم. اما در عین حمایت از روند مذاکرات دولتمردان کشورمان، اعلام می کنیم که اگر فرجام آن چه در رسانهها در جریان است به انباشت و انفجار خشم انقلابی فرزندان این آب و خاک در راه پیمایی 13 آبان و شکوه هر چه بیشتر مردم در این حماسه ملی بیانجامد، به همه رسانههای ضد انقلاب، دشمنان و شبکههای تلویزیونی معارض اعلام میکنیم که بر طبلهای خود بیشتر بکوبید و به دوستان خودمان هم که دلسوزانه پای این حرکت ایستادند و اعلام حمایت میکنند، اعلام میکنیم که کشور در حال حاضر برای برون رفت از مشکلات تلنبار شده بر دوش مسئولان نیاز به آرامش و ثبات دارد و از این جهت روشن است که چه کسانی و برای چه منافعی می خواهند آرامش ملی را از بین ببرند و مشخص است که هجمه رسانهای دشمن برای چیست.
احسان محمدحسنی در ادامه سخنان خود درباره هدف هجمههای رسانهای در این موضوع گفت: دشمن با هجمه رسانهای به دنبال مرعوب کردن خروش آحاد امت مسلمان ایران و ایجاد جو خفقان و سرکوب باورهای اعتقادی و میهنی مردم است، دومین هدف آنها نیز انجام عملیات روانی برای سرگرم سازی و به نوعی زمین گیر کردن رسانههای انقلاب و همچنین مشغول کردن آنها به حاشیه و دور باطل جوابیه و تکذیبه نویسی است.
حسنی تصریح کرد: این موضوع بسیار پیش پا افتاه بود و روند ساده، طبیعی و قانونی خود را برای نصب در سطح شهر طی کرده است ولی عدهای دوست داشتند که این موضوع ساده در تبلیغات شهری را به موضوعی تنش زا تبدیل کنند.
* ما صداقت آمریکایی ها را زیر سئوال بردیم نه فعالیت دولتمردان خودمان را
وی درباره مضامین طرحهای صداقت آمریکایی گفت: در این طرحهای صداقت آمریکایی حرف تازه ای مطرح نشده است و تنها بروز و ظهور بی اعتمادی تاریخی هموطنان ما نسبت به سردمداران متکبر، فریبکار و امتحان پس داده ایالات متحده آمریکاست و آن چه زیر سوال رفته و مورد تردید واقع شده است، صداقت آمریکایی است نه نقش مذاکرات و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران.
حسنی درباره واکنشها و بازتاب نصب این طرحها توضیح داد: این واکنشها اگر هیچ حسن و فایدهای نداشت، برای ما این فایده را داشت که مثل تیغ جراحی عمل کرد و روی زخم چرکین و ملتهبی را باز کرد که چرک و عفونتهای متعفن و گندیده ناشی از ثروت اندوزی موشهای سکه خوار و طمعکار را بیرون ریخت و این مهمترین دستاورد این حرکت بود.
*بیلبوردها تنها گوشه ای از فعالیت های ضد آمریکایی اوج است
مدیرعامل سازمان هنری – رسانهای اوج در ادامه به تداوم این اقدامات تأکید کرد و گفت: سازمان هنری- رسانهای اوج با دیدن این واکنشها و هجمهها برای ادامه این راه و مبارزه مصممتر شده و تمرکز بخشی از تولیدات رسانهای و هنری خود را در زمینه تولیدات سینمایی، تلویزیونی، انیمیشن، مستند، برنامههای ترکیبی و دیگر آثار هنری بر محور مقاومت در برابر آمریکا و دشمن متمرکز کرده است.
او درباره فعالیتهای سازمان هنری- رسانهای اوج و بودجه آن توضیح داد: این سازمان نزدیک به 2 سال ونیم است که فعالیتش را در عرصه رسانههای تخصصی هنر در گمنامی و بدون هیاهو آغاز کرده است وتولیدات انبوهی را در حوزههای مختلف هنری انجام داده است.
وی افزود: این سازمان متشکل از تعداد زیادی از موسسات فرهنگی، مردم نهاد و ثبت شده و همچنین اجتماعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در عرصه انقلاب اسلامی است که البته فعالیتهای این سازمان رایگان نیست و بودجه آن از محل فروش آثار و یا حامیان مالی و معنوی در بخش خصوصی و دولتی تأمین میشود.
او درباره برنامههای آینده این سازمان هم گفت: انیمیشنهایی دراین سازمان تولید شده است که به زودی شاهد رونمایی از آنها خوهیم بود و از این پس با اطلاعرسانی گستردهتر و پررنگتری در این زمینه عمل خواهیم کرد.
وی افزود: تولیدات مستندی نیز به همراه سه سرود با مفاهیم ضد آمریکایی نیز آماده رونمایی است و در زمینه تبلیغات شهری و گرافیک نیز مناسبت محرم را در پیش داریم که برای رونمایی طرحهای ماه محرم اقدام میکنیم.
حسنی در پایان سخنان خود، جملهای از شهید همت را یادآوری کرد و گفت: « هر روز برچسبی به ما میزنند و ما را به جریان و گروهی منتسب میکنند، اما حاشا که بسیجی میدان را خالی کند.»
او همچنین این بیت شعر را خطاب به دوستانی که این حرکت خودجوش را برنتافتهاند تقدیم کرد: زین همرهان سست عناصر دلم گرفت/ شیر خدا و رستم دستانم آرزوست.